Q12, chestionarul care masoara fericirea la locul de munca
Data publicarii: 06-11-2007 | HR/CariereAngajatii fericiti aduc mai multi bani companiei in care lucreaza. Este o concluzie la care au ajuns pe rand toti managerii valorosi si tocmai de aceea liderii companiilor s-au intrebat cum sa gaseasca, cum sa motiveze si cum sa pastreze angajatii talentati. De aceea, cunoscuta companie americana de consultanta Gallup a creat un instrument extrem de eficient care masoara gradul de satisfactie al angajatului fata de job-ul lui. Este vorba despre un chestionar extrem de simplu, denumit Q12, care contine 12 intrebari cheie pentru angajati. Acest chestionar reprezinta cel mai simplu si mai corect mod de a masura forta unui loc de munca.
Nu banii aduc fericirea
Un lucru surprinzator pentru acest chestionar-minune este ca printre cele 12 intrebari nu exista si intrebari referitoare la retributie, beneficii, management superior sau structura organizationala. Reprezentantii companiei Gallup spun ca initial au existat si asemenea intrebari dar ele au disparut pe parcursul analizei, chiar daca sunt chestiuni foarte importante. Specialistii Gallup le-au exclus doar pentru ca nivelul salariului este la fel de important pentru toti angajatii, buni, slabi sau mediocri. Ei au lasat in chestionarul Q12 doar intrebarile care ii diferentiaza pe angajatii valorosi de ceilalti. "Daca platesti cu 20% sub media pietei s-ar putea sa atragi cu greu angajatii. Dar aducand salariile si beneficiile la nivelul pietei nu vei ajunge totusi prea departe", spun autorii cartii.
Cum sa fii fericit la serviciu
Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poate face un manager este sa faca fiecare angajat sa se simta bine in pielea lui. "Acolo unde implicarea emotionala a angajatilor fata de companie a fost mai mica si profiturile au fost mai mici. Intr-o ecuatie economica orice fluctuatie, inclusiv gradul de multumire al oamenilor, afecteaza rezultatele financiare. Mult din valoarea unei companii o reprezinta nu atat cladirile, calculatoarele sau utilajele ci felul in care angajatii relationeaza cu clientii", spune Matei Balaita, partener asociat al Gallup Romania.
De altfel, cele mai importante aspecte ale unei companii sunt productivitatea, profitul, mentinerea personalului si satisfactia clientilor. Specialistii spun ca activele si pasivele detinute de o companie reprezinta doar 60% din valoarea ei reala de piata. Restul este valoarea oamenilor, a angajatilor companiei.
Chestionarul Q12
Daca poti crea un loc de munca in care angajatii sa raspunda pozitiv la aceste intrebari atunci ai creat un loc de munca exceptional
-
Stiu ce se asteapta de la mine la locul de munca?
-
Am echipamentul si materialele necesare pentru a-mi face corect munca?
-
La locul meu de munca am posibilitatea sa fac ceea ce stiu sa fac cel mai bine, zi de zi?
-
In ultimele sapte zile, am fost laudat pentru munca mea bine facuta?
-
Sefului meu sau altei persoane de la locul meu de munca pare sa-i pese de mine ca persoana?
-
Exista la locul meu de munca cineva care ma incurajeaza sa ma dezvolt?
-
La locul meu de munca, opiniile mele par sa conteze?
-
Misiunea sau telul companiei mele ma fac sa simt ca munca mea este importanta?
-
Colegii mei sunt adeptii unei munci de calitate?
-
La locul meu de munca am un prieten foarte bun?
-
In ultimele sase luni, cineva de la locul meu de munca a discutat cu mine despre progresul meu?
-
In ultimul an, am avut posibilitatea la locul meu de munca sa invat si sa ma dezvolt?
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere