Femeile castiga mai bine decat barbatii in posturi-cheie
Data publicarii: 09-11-2007 | HR/CariereFemeile castiga mai bine decat barbatii, atunci cand ocupa functii de conducere, desi de cele mai multe ori ele formeaza o minoritate in marile corporatii, releva un studiu realizat in Statele Unite, citat de Reuters, noteaza EVZ. Femeile-director din corporatiile americane castiga in medie 120.000 de dolari pe an, in timp ce barbatii in functii-cheie castiga in medie 104.375 de dolari, potrivit unui studiu al companiei de cercetare Corporate Library.
Cu toate acestea, companiile reusesc sa nu inregistreze costuri foarte ridicate cu salariile: din noua directori, opt sunt barbati. "Functia de director intr-o mare companie e aparte in economia americana, tocmai pentru ca remuneratiile pentru barbati si femei sunt acordate invers decat pentru restul functiilor", se arata in studiu.
Potrivit studiului, care include datele furnizate de companii luna trecuta, un director intr-o corporatie castiga in medie 100.000 de dolari pe an, cu circa 12% mai mult decat s-a inregistrat in aceeasi perioada din anul trecut. Cresterea este spectaculoasa, insa nu reflecta o realitate: companiile listate la Bursa sunt obligate sa acorde bonificatii si directorilor, nu doar executivilor de top, explica Paul Hodgson, unul dintre autorii studiului. Cu toate acestea, studiile au aratat in ultimii ani ca salariile directorilor se apropie tot mai mult de cele ale sefilor mari, pe masura ce sarcinile lor devin mai importante.
Diferente semnificative intre salarii exista chiar si atunci cand un director poarta titluri nobiliare, releva compania de cercetare Corporate Library. In medie, un director lord de exemplu castiga cu 8% mai mult decat un director fara titlu nobiliar. Acesti directori nu sunt americani, ci europeni.
Studiul a fost realizat prin analizarea lefurilor a peste 25.000 directori angajati in mai mult de 3.200 de companii din Statele Unite.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial