Banca - angajam personal fara studii de specialitate, oferim salarii mari

Data publicarii: 22-11-2007 | HR/Cariere

Salariile din sistemul bancar vor stagna si chiar vor scadea in urmatorii 3 - 5 ani", spune Florin Luca, director executiv de resurse umane la BRD - GSG. Acesta crede ca salariile au explodat usor nemotivat prin raportare la competentele angajatilor, situatie in care tendinta ascendenta inregistrata in prezent nu se va mai mentine mult timp, mai ales in conditiile in care, spre exemplu, unele dintre salariile de top si middle management sunt mai mari ca in Occident. De aceeasi parere sunt mare parte dintre cei care se ocupa de recrutare in sistemul bancar, noteaza Gandul.

Desi sunt salarii extrem de mari, sistemul bancar se confrunta cu o adevarata criza a fortei de munca calificate, mai ales pentru functii de midlle management, deficitul ajungand la 25-30%, sustin analistii din domeniu.

Una dintre cauzele majore ale acestui deficit o reprezinta lipsa oamenilor bine pregatiti in domeniul financiar-bancar. "Scoala nu tine pasul cu schimbarile si nu produce un numar suficient de mare de absolventi de calitate" a declarat Radu Ghetea, presedinte al CEC si al Asociatiei Romane a Bancilor. In conditiile in care operatiunile au un risc ridicat si clientii devin din ce in ce mai sofisticati atat in ceea ce priveste cerintele catre banca dar si tentativele de fraudare, angajatorii trebuie sa-si pregateasca personalul. Astfel, bancile investesc mai departe in pregatirea personalului intre minim 6 luni si 2 ani, perioada in care se formeaza un consilier corporate. Totodata, sistemul bancar este unul extrem de dinamic.

"Daca la sfarsitul lui 2004 erau 50.000 lucrau in sistemul bancar, la sfarsitul lui 2008 numarul acestora va creste la 80.000", preconizeaza Florin Luca.

Portretul-robot al salariatului de la banca

Pentru cineva care-si doreste sa lucreze la o banca intrebarile care se pun sunt ce anume cauta acestea si care ar fi portretul robot al angajatului in viziunea angajatorillor din acest sector?

Specialistii bancilor in resurse umane sustin ca au nevoie de persoane competente. Ce inseamna competent pentru o banca explica Florin Luca: "Competenta reprezinta suma a trei elemente: cunostinte necesare, abilitati si comportament orientat spre rezultat. Competenta inseamna sa poti, sa vrei si sa faci". In acelasi timp, angajatul trebuie sa se adapteze repede la ritmul alert de lucru dintr-o banca si, mai ales, sa faca fata obiectivelor dure care trebuie realizate. In general, perioada de proba este de 8 luni, ceea ce inseamna ca cele mai multe demisii se depun in primele 8 luni de la angajare. Majoritatea celor care trec peste acest prag raman, de obicei, mai mult timp in banca.

Integral in Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: