In Romania, masina ecologica - sabotata de fite
Data publicarii: 14-02-2008 | MediuToata planeta are, de ceva timp, o mare obsesie: mediul inconjurator. In Statele Unite, discursurile politicienilor contin paragrafe intregi referitoare la grija pentru mediu, noteaza Gandul. La randul lor, celebritati precum Oprah Winfrey, Julia Roberts, Bono, Cameron Diaz sau Orlando Bloom sustin vehement curentul verde, initiind diverse campanii si renuntand definitiv la a mai consuma anumite produse.
Constructorii de masini n-aveau cum sa stea deoparte. In urma cu mai multi ani, unii dintre ei introduceau asa-numitele hybrid concept-cars, masini ce pareau destul de ciudate la acea vreme, dar care astazi raspund la fix nevoilor tot mai exigente ale celor care iau in serios salvarea planetei.
Cu toate acestea, foarte putini producatori au lansat, in ultimii ani, masini ecologice. Japonezii de la Toyota n-au fost primii care au introdus un hibrid, dar au fost primii care au gasit o formula de succes, prin modelul Prius. Pe plan mondial, anul trecut, Toyota a livrat 281.265 unitati Prius, iar in cei zece ani de cand acest model a fost lansat, s-au livrat 920.687 exemplare, cifre prin care Toyota a devenit lider in segmentul hibrid.
Hibridul - vazut ca un moft si atat
Ce sanse are un model hibrid in Romania, o tara in care masina este socotita, in multe cazuri, un simbol al statutului social? Nu foarte multe, spun reprezentantii Toyota. In lume, clientul de Prius are un nivel ridicat de educatie si venituri peste medie.
Este deschis spre nou, intotdeauna la curent cu ultimele tehnologii si, cel mai important, este preocupat de mediul inconjurator. Vrea o masina care sa consume putin si sa aiba un nivel scazut de noxe, fiind dispus chiar sa plateasca mai mult pentru astfel de facilitati.
In Romania, grija fata de mediu este un subiect ceva mai mediatizat in ultima vrme, dar inca ne aflam in stadiul in care nici macar nu se poate determina un profil al cumparatorului unui astfel de produs. Reprezentantii Toyota Romania spun ca nivelul de cunoastere a modelului Prius si a tehnologiei hibride este inca destul de scazut la noi.
Dovada - desi Prius a fost lansat in a doua jumatate a lui 2006, abia s-au vandut in jur de 50 de unitati in aproape cei trei ani de la aparitia pe piata (din acestea - 11 in aceste prime luni din 2008, iar 37 - anul trecut).
"Nu putem discuta de volume mari in acest segment, in urmatorii ani, pe piata din Romania, dar estimam, totusi, ca vanzarile vor ajunge la 100 unitati pana la sfarsitul anului", spun oficialii Toyota Romania.
Surprinzator este ca, in acest caz, nu pretul este factorul determinant in evolutia vanzarilor, de vreme ce Lexus, brandul de lux al Toyota, a reusit cifre mai bune de vanzari, in segmentul hibrid, decat Toyota. Toyota Prius costa, in Romania, 22.000, respectiv 26.000 - versiunea cu pachet complet. Iar un LS600 h de la Lexus ajunge la 130.000 euro !
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza