Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
Data publicarii: 23-08-2024 | EducatieCheltuielile pentru începutul anului școlar rămân la un nivel similar cu cel de anul trecut, în contextul în care 73% dintre părinți sunt îngrijorați de creșterea prețurilor pentru cumpărăturile zilnice, relevă studiul Deloitte back-to-school 2024. Părinții cu venituri mici și medii estimează că vor cheltui mai puțin pentru aceste achiziții, cu 4% și, respectiv, 9%, din cauza bugetelor mai restrânse și a incertitudinilor economice. În schimb, cei cu venituri ridicate intenționează să aloce mai mulți bani (+5%), însă doar din cauza scumpirii produselor necesare.
Bugetul mediu pentru cumpărăturile destinate începutului de an școlar se menține la aproximativ 586 de dolari per copil, cu o scădere minoră față de 2023, iar piața totală se stabilizează în jurul valorii de 32 de miliarde de dolari. Vânzările de haine și rechizite rămân constante, în timp ce cele de produse tehnologice scad cu 11%. Dacă se impun reduceri bugetare, părinții vor ajusta cheltuielile pe rechizite (40%) și îmbrăcăminte (28%).
Pe de altă parte, 86% dintre părinți își înscriu copiii la activități extrașcolare, pentru care estimează un cost anual de 582 de dolari per copil. Aceștia consideră că activitățile extrașcolare sunt esențiale pentru viitorul copiilor, sănătatea lor mintală și gestionarea timpului liber în absența părinților.
Majoritatea părinților preferă să facă cumpărăturile de la comercianți locali, care oferă opțiuni convenabile de livrare și retur, iar magazinele generaliste și cele online sunt preferate datorită prețurilor competitive și confortului. În plus, o parte din părinți plănuiesc să folosească inteligența artificială generativă și rețelele sociale pentru a economisi timp și bani.
Studiul subliniază că prețul devine un criteriu mai important decât loialitatea față de brand, astfel că mulți părinți sunt dispuși să schimbe brandul sau să opteze pentru mărci proprii ale retailerilor. Totodată, interesul pentru economia circulară crește, cu 43% dintre părinți dispuși să achiziționeze produse la mâna a doua, deși economiile obținute sunt relativ modeste.
Bugetul mediu pentru cumpărăturile destinate începutului de an școlar se menține la aproximativ 586 de dolari per copil, cu o scădere minoră față de 2023, iar piața totală se stabilizează în jurul valorii de 32 de miliarde de dolari. Vânzările de haine și rechizite rămân constante, în timp ce cele de produse tehnologice scad cu 11%. Dacă se impun reduceri bugetare, părinții vor ajusta cheltuielile pe rechizite (40%) și îmbrăcăminte (28%).
Pe de altă parte, 86% dintre părinți își înscriu copiii la activități extrașcolare, pentru care estimează un cost anual de 582 de dolari per copil. Aceștia consideră că activitățile extrașcolare sunt esențiale pentru viitorul copiilor, sănătatea lor mintală și gestionarea timpului liber în absența părinților.
Majoritatea părinților preferă să facă cumpărăturile de la comercianți locali, care oferă opțiuni convenabile de livrare și retur, iar magazinele generaliste și cele online sunt preferate datorită prețurilor competitive și confortului. În plus, o parte din părinți plănuiesc să folosească inteligența artificială generativă și rețelele sociale pentru a economisi timp și bani.
Studiul subliniază că prețul devine un criteriu mai important decât loialitatea față de brand, astfel că mulți părinți sunt dispuși să schimbe brandul sau să opteze pentru mărci proprii ale retailerilor. Totodată, interesul pentru economia circulară crește, cu 43% dintre părinți dispuși să achiziționeze produse la mâna a doua, deși economiile obținute sunt relativ modeste.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România