Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
Data publicarii: 23-08-2024 | EducatieCheltuielile pentru începutul anului școlar rămân la un nivel similar cu cel de anul trecut, în contextul în care 73% dintre părinți sunt îngrijorați de creșterea prețurilor pentru cumpărăturile zilnice, relevă studiul Deloitte back-to-school 2024. Părinții cu venituri mici și medii estimează că vor cheltui mai puțin pentru aceste achiziții, cu 4% și, respectiv, 9%, din cauza bugetelor mai restrânse și a incertitudinilor economice. În schimb, cei cu venituri ridicate intenționează să aloce mai mulți bani (+5%), însă doar din cauza scumpirii produselor necesare.
Bugetul mediu pentru cumpărăturile destinate începutului de an școlar se menține la aproximativ 586 de dolari per copil, cu o scădere minoră față de 2023, iar piața totală se stabilizează în jurul valorii de 32 de miliarde de dolari. Vânzările de haine și rechizite rămân constante, în timp ce cele de produse tehnologice scad cu 11%. Dacă se impun reduceri bugetare, părinții vor ajusta cheltuielile pe rechizite (40%) și îmbrăcăminte (28%).
Pe de altă parte, 86% dintre părinți își înscriu copiii la activități extrașcolare, pentru care estimează un cost anual de 582 de dolari per copil. Aceștia consideră că activitățile extrașcolare sunt esențiale pentru viitorul copiilor, sănătatea lor mintală și gestionarea timpului liber în absența părinților.
Majoritatea părinților preferă să facă cumpărăturile de la comercianți locali, care oferă opțiuni convenabile de livrare și retur, iar magazinele generaliste și cele online sunt preferate datorită prețurilor competitive și confortului. În plus, o parte din părinți plănuiesc să folosească inteligența artificială generativă și rețelele sociale pentru a economisi timp și bani.
Studiul subliniază că prețul devine un criteriu mai important decât loialitatea față de brand, astfel că mulți părinți sunt dispuși să schimbe brandul sau să opteze pentru mărci proprii ale retailerilor. Totodată, interesul pentru economia circulară crește, cu 43% dintre părinți dispuși să achiziționeze produse la mâna a doua, deși economiile obținute sunt relativ modeste.
Bugetul mediu pentru cumpărăturile destinate începutului de an școlar se menține la aproximativ 586 de dolari per copil, cu o scădere minoră față de 2023, iar piața totală se stabilizează în jurul valorii de 32 de miliarde de dolari. Vânzările de haine și rechizite rămân constante, în timp ce cele de produse tehnologice scad cu 11%. Dacă se impun reduceri bugetare, părinții vor ajusta cheltuielile pe rechizite (40%) și îmbrăcăminte (28%).
Pe de altă parte, 86% dintre părinți își înscriu copiii la activități extrașcolare, pentru care estimează un cost anual de 582 de dolari per copil. Aceștia consideră că activitățile extrașcolare sunt esențiale pentru viitorul copiilor, sănătatea lor mintală și gestionarea timpului liber în absența părinților.
Majoritatea părinților preferă să facă cumpărăturile de la comercianți locali, care oferă opțiuni convenabile de livrare și retur, iar magazinele generaliste și cele online sunt preferate datorită prețurilor competitive și confortului. În plus, o parte din părinți plănuiesc să folosească inteligența artificială generativă și rețelele sociale pentru a economisi timp și bani.
Studiul subliniază că prețul devine un criteriu mai important decât loialitatea față de brand, astfel că mulți părinți sunt dispuși să schimbe brandul sau să opteze pentru mărci proprii ale retailerilor. Totodată, interesul pentru economia circulară crește, cu 43% dintre părinți dispuși să achiziționeze produse la mâna a doua, deși economiile obținute sunt relativ modeste.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial