Romania are puterea de a genera o afacere mamut tip Google
Data publicarii: 10-05-2008 | EconomieIn Romania exista toate conditiile necesare pentru a putea dezvolta o afacere de tip Google: abilitati intelectuale si tehnice si o bursa capabila sa furnizeze resursele financiare necesare, dupa cum a declarat Stere Farmache, presedintele si directorul general al Bursei de Valori Bucuresti (BVB), citat de Gandul.
Majoritatea analistilor de piata considera ca succesul extraordinar pe care l-a avut Google, companie care valoreaza acum circa 180 de miliarde de dolari, adica de circa 17 ori mai mult decat Petrom, cea mai mare companie din Romania, a fost, binenteles, ideea geniala, dar si listarea pe bursa, in 2004. Banii obtinuti din listare au fost imediat investiti, ceea ce a dus la povestea de succes a Google in ziua de azi. Bursa insa nu poate lista companiile cu forta.
"Raman in discutie abilitatile managementului companiilor IT&C locale de a imagina proiecte care sa fie finantate prin mecanismele pietei de capital", a afirmat Farmache, prezent la seminarul Mediafax Talks about IT&C "Listare, extindere sau fuziune?".
Seful bursei a sustinut, de altfel, in repetate randuri, ca bursa nu este folosita suficient de catre mediul de afaceri ca sursa de finantare, de la IT pana la proiecte de infrastructura sau proiecte imobiliare. In Polonia, de exemplu, din ce in ce mai multi dezvoltatori apeleaza la bursa pentru a face rost de bani, mai ales din cauza scumpirii generalizate a dobanzilor la nivel global.
Listarea presupune insa si o transparenta totala a afacerilor fata de investitori si de actionari, ceea ce poate ca nu este inca pe placul tuturor patronilor de companii.
Industria IT din Romania ar trebui sa faca urmatorul pas spre maturizare si sa schimbe modelul de afacere, de la "fabrica de software" la cel de tip "R&D" (cercetare si dezvoltare), dupa cum a declarat Varujan Pambuccian, presedintele Comisiei IT a Camerei Deputatilor, prezent si el la eveniment.
Daca pana acum ascensiunea sectorului de IT a fost una spectaculoasa viitorul pare insa a fi mai putin optimist. Pambuccian considera ca neadaptarea sistemului de invatamant la cererea de pe piata ar putea duce la o problema serioasa cu forta de munca. El a explicat ca diferenta dintre ceea ce "produc" universitatile si ceea ce este cerut pe piata este foarte mare, ceea ce duce la cresterea rapida a salariilor din sector si la scaderea capacitatii firmelor de a creste organic, prin noi angajari. Daca salariile vor creste foarte mult atunci exista
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online