Capcanele ofertelor speciale din turism
Data publicarii: 16-05-2008 | TurismRomanii au intrat deja in "febra cumparaturilor" pentru vacantele de vara, iar tour-operatorii se dueleaza in oferte care mai de care mai atractive pentru a atrage clientela, noteaza Gandul. Cu toate acestea, de cele mai multe ori este vorba despre simple "cascadorii" de marketing, menite sa impresioneze marea masa a turistilor neavizati: ofertele care intr-adevar contin discounturi sau avantaje semnificative sunt extrem de rare si vin in general de la agentiile nou intrate pe piata.
Primul pas este facut la nivel declarativ, agentiile sustinand ca preturile nu s-au scumpit defel, ca s-a negociat la sange cu opertorii aerieni si hotelierii doar pentru ca turistul sa iasa in avantaj. Nimic mai fals: cataloagele de anul trecut ale marilor agentii demonstreaza ca, la sejururile externe, preturile au crescut in medie cu 8-10%, pentru servicii absolut identice, la aceleasi hoteluri.
Lucrurile nu stau mai bine nici pe litoralul romanesc, unde hotelierii au anuntat deja tarife cu cel putin 5% mai mari decat in 2007. Scuza este aceeasi in fiecare an: cresterea tarifelor la utilitati.
Preturi "de acrosaj" fara legatura cu realitatea
Chiar si romanul ceva mai meticulos, care tine bine minte cat a platit pentru vacanta de anul trecut si constientizeaza faptul ca toate aceste declaratii goale de continut ascund de fapt scumpiri semnificative, poate fi pacalit de oferte speciale care ascund costuri suplimentare ce uneori pot depasi 30% din pretul "de vitrina". Practica este cvasi-generalizata: de pilda, la Paralela 45, potentialul client este imbiat cu oferte gen "Antalya - un paradis all inclusive de la 422 de euro".
Daca iti incordezi vederea mai observi si un +75 de lei scris mult mai mic, dar, normal, iti spui ca 450 de euro pentru o saptamana la all inclusive intr-o statiune faimoasa e totusi destul de bine. Detaliile le afli abia dupa ce ai apucat sa te "ambalezi"si stai de vorba cu salariatul din agentie: aia 422 de euro sunt valabili doar in octombrie, preturile din iulie si august fiind de la 600 de euro in sus, iar in bani nu intra taxele de aeroport de 85 de euro, viza (10 euro) si asigurarea medicala. Pe scurt, cei 422 de euro sunt de fapt intre 700 si 800 de euro pentru o saptamana.
Unul din recordurile in domeniu este reusit de J'info Tours, care titreaza mare, pe pagina principala a site-ului web: "Charter Antalya de la 298 de euro". Daca dai un click sa vezi despre ce e vorba, deja pretul a sarit nitel, asa, din condei: pe pagina dedicata "ofertei" tariful incepe de la 313 euro. Mai dai un click, pe cel mai modest hotel din oferta, si afli ca pretul incepea de fapt de la 412 de euro pentru plecarile din… 25 aprilie! Bani in care, evident, nu intrau nici taxele de aeroport, nici viza. Cu un telefon la agentie te lamuresti in sfarsit: o saptamana in iulie te costa vreo 730 de euro.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România