Romanii nu mai vor nici creditele luate de acasa, semnate in sufragerie
Data publicarii: 01-03-2009 | Finante-BanciImaginea scaunelor goale din sucursalele bancilor, pe care pana nu demult statea aproape intotdeauna cineva dornic sa ia un credit a devenit deja ceva obisnuit pentru romani. Brokerii de credite sunt si ei afectati de scaderea creditarii, din ce in ce mai multi potentiali clienti calcandu-le pragul mai mult pentru a afla vesti noi despre dobanzi decat pentru a lua un imprumut. Printre ei se numara si cei care prefera sa vanda imprumuturi bancare direct acasa la client.
"In august dadeam peste 100 de credite pe luna. In decembrie am dat 57, ca pe ianuarie nu are rost sa va spun cate au fost pentru ca nu prea este ce numara. De vreo doua luni incoace avem cheltuieli mult mai mari decat veniturile. Daca ne mai tine asa inca vreo doua luni...nu stiu ce o sa facem", a declarat pentru Gandul Florin Chitu, 24 de ani, director executiv Easy Credit. Firma pe care o conduce, care nu acorda credite, ci intermediaza pentru banci, este specializata in acordarea de credite la domiciliul potentialilor clienti si traieste din comisioanele incasate de la banci, in cazul in cazul in care creditul este "tras", adica acordat. Firma lui Chitu are sapte angajati stabili si 12 agenti cu contract de colaborare. Comisioanele, pe care le incaseaza de la banci, variaza intre 2% si 4%
Livram credite la domiciliu, in orice zona
Spre diferenta de conceptul "clasic" de brokeraj de credit, unele firme de profil au apelat la un nou concept: creditul acordat acasa. Potentialul client suna la o astfel de firma si programeaza intalnirea. Agentul vine la el acasa, ii prezinta ofertele si, in cazul in care se alege una dintre ele, se pregateste dosarul de credit pentru banca, pe care il va depune aceeasi firma.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025