Valoarea economica a popularitatii: fiecare prieten apropiat iti aduce un plus de 2% la salariu
Data publicarii: 10-03-2009 | LifestyleUn grup de cercetatori coordonati de Gabriella Conti de la Institutul pentru Cercetari Sociale si Economice din Marea Britanie a incercat intr-un studiu amplu sa determine in ce masura capacitatea oamenilor de a lega relatii de prietenie afecteaza prosperitatea materiala.
Ei au pornit de la o cercetare mai veche, intreprinsa in 1975, cand 4.000 de subiecti cu varste apropiate, care au absolvit acelasi liceu, au fost rugati sa numeasca cel putin trei prieteni din perioada liceului, finalizat cu 18 ani in urma. Apoi, cercetatorii au intocmit un index al popularitatii bazat pe numarul celor care au numit o anumita persoana ca prieten.
In ultima etapa a studiului, oamenii de stiinta implicati in cercetare au comparat gradul de popularitate al subiectilor cu veniturile actuale ale acestora. Concluzia la care au ajuns a fost ca fiecare prieten apropiat, cu care s-a pastrat o relatie de lunga durata, este asociat cu un venit cu 2% mai mare mai tarziu, in viata adulta.
Posibilele explicatii gasite de cercetatori iau in calcul atat ideea ca aceeasi factori care te ajuta sa fii popular in liceu, te ajuta, mai tarziu, sa iti gasesti un job bine platit prin usurinta legarii de relatii, cat si ajutorul dat de prietenii vechi, stabili, in obtinerea unui serviciu mai bine remunerat.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI