Valoarea economica a popularitatii: fiecare prieten apropiat iti aduce un plus de 2% la salariu

Data publicarii: 10-03-2009 | Lifestyle

Un grup de cercetatori coordonati de Gabriella Conti de la Institutul pentru Cercetari Sociale si Economice din Marea Britanie a incercat intr-un studiu amplu sa determine in ce masura capacitatea oamenilor de a lega relatii de prietenie afecteaza prosperitatea materiala.

Ei au pornit de la o cercetare mai veche, intreprinsa in 1975, cand 4.000 de subiecti cu varste apropiate, care au absolvit acelasi liceu, au fost rugati sa numeasca cel putin trei prieteni din perioada liceului, finalizat cu 18 ani in urma. Apoi, cercetatorii au intocmit un index al popularitatii bazat pe numarul celor care au numit o anumita persoana ca prieten.

In ultima etapa a studiului, oamenii de stiinta implicati in cercetare au comparat gradul de popularitate al subiectilor cu veniturile actuale ale acestora. Concluzia la care au ajuns a fost ca fiecare prieten apropiat, cu care s-a pastrat o relatie de lunga durata, este asociat cu un venit cu 2% mai mare mai tarziu, in viata adulta.

Posibilele explicatii gasite de cercetatori iau in calcul atat ideea ca aceeasi factori care te ajuta sa fii popular in liceu, te ajuta, mai tarziu, sa iti gasesti un job bine platit prin usurinta legarii de relatii, cat si ajutorul dat de prietenii vechi, stabili, in obtinerea unui serviciu mai bine remunerat.

George Trifu