Cumparaturi pe internet
Data publicarii: 11-03-2009 | DiverseUn nou raport privind "Obstacolele in calea comertului electronic", prezentat de Meglena Kuneva, comisarul UE pentru Protectia Consumatorilor, demonstreaza popularitatea din ce in ce mai mare de care se bucura cumparaturile online in UE, insa avertizeaza ca obstacolele in calea comertului transfrontalier franeaza dezvoltarea acestora.
In general, consumatorii sunt satisfacuti de cumparaturile online. Pentru grupe de produse cumparate foarte frecvent, cum ar fi produsele IT si cele legate de divertisment si activitati recreative, satisfactia consumatorilor in legatura cu cumparaturile efectuate pe internet este, in medie, mai ridicata decat pentru comertul cu amanuntul in general. Intre 2006 si 2008, proportia de consumatori din UE care au cumparat cel putin un articol pe internet a crescut de la 27% la 33%. Raportul avertizeaza insa ca numeroase obstacole - lingvistice, practice si de reglementare, precum si probleme importante privind lipsa de incredere - incetinesc dezvoltarea cumparaturilor online in UE.
Principalele probleme sunt: segmentarea geografica (majoritatea comerciantilor cu amanuntul inca isi desfasoara activitatea pornind de la ipoteza ca piata interna este compartimentata in functie de frontierele nationale, deci consumatorilor li se refuza vanzarile sau sunt redirectionati catre tara lor de origine); barierele lingvistice - o problema pentru majoritatea comerciantilor si consumatorilor; logistica - interoperabilitatea sistemelor postale si de plata, precum si dificultati de acces, cum ar fi penetrarea accesului in banda larga; obstacole care submineaza increderea consumatorilor - in special, reticenta legata de problemele de plata, livrare, reclamatii, aplicarea garantiilor, cereri de rambursare (servicii postvanzare), precum si probleme privind confidentialitatea. Consumatorii se tem ca dificultatile ar putea fi agravate in cazul tranzactiilor transfrontaliere.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025