Sixth Sense Tehnology va schimba definitiv modul in care interactionam cu realitatea
Data publicarii: 12-03-2009 | IT&CUn grup de cercetatori de la MIT si-a propus sa sparga bariera dintre realitatea fizica si cea virtuala, dezvoltand un dispozitiv, denumit Sixth Sense, in care cele doua lumi sunt mixate armonios.
La baza, Sixth Sense este compus dintr-un mini-proiector cuplat cu o camera foto si un telefon celular inteligent cu rol de computer conectat la internet. Dispozitivul poate recunoaste comenzile-gesturi, astfel incat nu este nevoie sa apesi vreo tasta anume sau sa ai in fata un touch screen pentru a accesa meniul dorit.
Camera recunoaste obiectele din jur in mod automat, in timp ce microproiectorul poate reda imaginile pe orice suprafata, iar, daca utilizatorul nu are nici un obiect solid in fata, isi poate folosi propria mana ca suport de proiectie.
In cazul in care utilizatorul vrea sa apeleze un numar, e suficient doar sa intinda mana si o tastatura virtuala va aparea. Cei care vor sa afle cat e ceasul, vor schita forma circulara a unui ceas, iar proiectorul le va arata ora. Pentru a face o fotografie e de ajuns incadrarea cu degetele a zonei dorite, iar sistemul va face automat o poza.
Adevarata putere a sistemului consta in capacitatea de a conecta lumea reala cu internetul nu doar dintr-un punct fix, ci in timpul activitatilor cotidiene. Astfel, intr-un supermarket poti ezita intre un produs sau altul. Pentru a lua o decizie este suficient sa iei produsul in mana iar Sixth Sense iti va furniza o lista cu avantajele si dezavantajele lui.
Expertii in tehnologii virtuale cred ca acest sistem va fi in curand noul standard de acces al informatiilor, o interfata invizibila ce va putea fi folosita oriunde.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online