Apartament de 4 camere vandut la pret de doua camere
Data publicarii: 13-03-2009 | ImobiliareAsa a reusit un proprietar de apartament sa isi vanda imobilul din Bucuresti. Modelul, adica injumatatirea pretului, imprumutat si de alti proprietari, nu are insa acelasi rezultat peste tot.
Proprietarii care vor intr-adevar sa vanda incep sa lase pretul apartamentelor la jumatate, dar nici asa clientii nu se prea inghesuie sa cumpere. Piata imobiliara continua sa socheze prin viteza cu care scad preturile. "Proprietarii nevoiti sa vanda trebuie sa scada pretul pana cand acesta devine atractiv. Preturile de vanzare efectiva sunt de cele mai multe ori cu mult sub preturile medii solicitate initial", arata anunturiparticulari.ro, un site specializat in vanzari de locuinte.
Atractiv pentru piata imobiliara actuala se pare ca inseamna preturi la jumatatea celor solicitate initial. "Patru camere la pret de doua. Asa suna un anunt de vanzare al unui apartament de patru camere confort I in cartierul Rahova.
Acelasi proprietar, pentru acelasi apartament, cerea 140.000 de euro in februarie 2008, iar acum l-a vandut in sfarsit cu 72.000 de euro", precizeaza anunturiparticulari.ro. Si acesta este un exemplu fericit, in care proprietarul a reusit sa puna mana pe o suma de bani. Alti proprietari au micsorat pretul bunului imobiliar pe care il au la vanzare cu mai mult cu jumatate, dar fara acelasi rezultat.
"Sunt si cazuri in care pentru patru camere in Drumul Taberei se cereau in 2008 chiar si 180.000 de euro, dar acum acelasi proprietar cere 80.000 de euro si tot nu se vinde", mai arata comunicatul anunturiparticulari.ro. Fenomenul este valabil pe intregul segment de apartamente. Un proprietar care solicita in august anul trecut 65.000 de euro pentru o garsoniera confort I pe Giurgiului, acum nu reuseste sa o vanda nici cu 37.000 de euro.
Blocajul de pe piata are un efect secundar destul de interesant. "Proprietarii s-au convins ca este greu de vandut in aceasta perioada si astfel numarul ofertelor scoase pe piata a scazut la jumatate fata de anul trecut. In februarie 2008 au fost scoase la vanzare peste 3.500 de apartamente si garsoniere, iar in februarie 2009 numarul s-a redus la 1.800", precizeaza anunturiparticulari.ro. Pretul mediu, cel de strigare, cerut de proprietari, in februarie 2009, pentru garsoniere este de 52.500 de euro, pentru apartamentele de doua si trei camere este de 85.341, respectiv 119.745 de euro, iar pentru apartamentele de patru camere este de 162.033 de euro.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online