Mai conteaza pilele la angajare?
Data publicarii: 23-03-2009 | HR/CariereSistemul angajarii prin diverse "relatii" continua sa fie intens practicat. In vremuri de criza, "pilosii" au mai multe sanse sa-si pastreze jobul decat cei care se bazeaza doar pe fortele proprii. Ideea ca "pila" e cea mai sigura posibilitate de angajare este adanc inradacinata in constiinta romanilor, mai ales cand vine vorba de provincie sau de posturile din sectorul de stat.
In companiile multinationale, "pilele" au fost inlocuite de angajarea pe baza de recomandari. Sistemul cunoscut drept "PCR" (pile, cunos tinte si relatii) inca functioneaza si nu va inceta sa existe niciodata, sustin expertii in resurse umane. Potrivit unui sondaj realizat de BestJobs, 23,9% dintre romani admit ca s-au angajat, cel putin o data, cu ajutorul relatiilor.
Comision pentru recomandari bune
De cele mai multe ori se considera ca recomandarea venita din partea unui angajat poate fi luata in serios in primul rand pentru ca, desfasurandu-si activitatea in acel cadru, cunoaste foarte bine nevoile pe care le poate avea compania.
"In multe firme exista un comision substantial daca cel pe care l-am recomandat este angajat in companie. Daca o persoana se afla in situatia de a-si cauta un loc de munca, cu siguranta va apela mai intai la «cunostintele» pe care le are, si abia apoi la site-uri ori firme de recrutare", afirma Adina Stroe, consultant in resurse umane al companiei Von Consulting. Camelia Buburuz, directorul de resurse umane al Hotelului JW Marriott Bucharest Grand Hotel, afirma ca putem vorbi de "pile" doar atunci cand cineva impune o angajare fara a lua in considerare criteriile legate de performanta, experienta, abilitati specifice jobului respectiv.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI