Studiu: femeile prefera barbatii cu masini scumpe
Data publicarii: 25-03-2009 | LifestyleUn studiu britanic arata ca femeile sunt atrase de barbatii cu un status social ridicat, in timp ce barbatii se ghideaza exclusiv dupa aparentele fizice. Un studiu al Universitatii din Cardiff (Tara Galilor) reliefeaza un fapt banuit pana acum de toata lumea, insa niciodata dovedit stiintific: femeile prefera un barbat care conduce o masina scumpa in dauna unuia care are o masina de duzina.
Cercetarea a fost condusa de doctorul in psihologie Michael Dunn si s-a bazat pe reactiile pe care le au femeile la vederea barbatilor aflati in acelasi cadru cu o masina de scumpa si cu una normala, observata des pe sosea. Femeile intre 21 si 40 de ani au fost nevoite sa aleaga intre doua fotografii, fara a sti care este rolul cercetarii: intr-una dintre acestea era un barbat care conducea un Bentley Continental, in cealalta acelasi barbat, dar de aceasta data intr-un Ford Fiesta. Majoritatea femeilor au ales fotografia cu barbatul din Bentley, studiul oamenilor de stiinta galezi aratand ca "femeile sunt mult mai interesate de un barbat care conduce o masina scumpa decat de unul care detine un autoturism comun".
Pe de alta parte, aceeasi cercetare a subliniat faptul ca barbatii aleg mai degraba o femeie care arata bine, indiferent de masina cu care aceasta se identifica. In principal, barbatii au ales fotografia in functie de trasaturile fizice ale femeii, si nu in functie de statusul social al acesteia.
"Exista o multime de probe care arata clar faptul ca femeile sunt influentata de status si de bogatie. Nu e un fenomen recent, dar acum a devenit clar si am aratat ca nu vorbim de un lucru pur anecdotic. Femeile prefera barbatii cu un status social ridicat deoarece acestea considera ca barbatul le aduce o viata buna si urmasi sanatosi. Se pare ca stereotipul femeii influentate de statusul unui barbat este adevarat. In plus, din punctul de vedere al evolutiei, are si sens. In schimb, desi numarul femeilor cu slujbe foarte bine platite creste, acest lucru nu are niciun efect asupra nivelului de atractie asupra unui barbat", concluzioneaza Michael Dunn.
In urma studiului publicat in ultimul numar al revistei British Journal of Psychology, cercetatorii au decis sa mearga mai departe cu analiza, sfatuindu-i pe barbatii aflati spre varsta a treia sa isi cumpere masini scumpe pentru a atrage femeile. "Aceste simboluri ale statutului au mari sanse sa elimine inconvenientele legate de inaintarea in varsta", afirma oamenii de stiintagalezi.
Telegraph via Automarket
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall