Criza imobiliara: 200 de apartamente vandute in 2008, doua in 2009
Data publicarii: 27-03-2009 | ImobiliarePotentialii clienti ai apartamentelor noi nu se lasa induplecati de dezvoltatori si refuza ofertele indiferent de pret, pozitie sau faza de constructie. Criza economica a facut ca proiectele imobiliare de apartamente noi, din care anul trecut se vindeau sute de apartamente, sa inregistreze vanzari ce pot fi numarate pe degetele de la o mana. Printre aceste proiecte se numara Primavara Lujerului si Primavara Ghencea. Primavara Lujerului este un ansamblu ce se construieste in zona Politehnicii, are termen de finalizare anul 2010 si va fi alcatuit din 1.000 de apartamente. Aproximativ 20% din acest proiect, in jur de 200 de apartamente, a fost vandut din mai 2008 pana in prezent. "In acest an, din Primavara Lujerului am vandut doar doua apartamente. Vanzarile mai consistente au fost inregistrate anul trecut", a spus Raluca Oprescu, director vanzari al proiectului.
La fel si cu Primavara Ghencea, care este disponibil la vanzare cu apartamente finalizate. "In acest an am vandut sase apartamente. Mai sunt in jur de 80 de unitati disponibile din totalul celor 470 de locuinte", a precizat Raluca Oprescu. In cadrul targului imobiliar tIMOn, dezvoltatorul a venit cu o promotie. Primii zece clienti vor beneficia de o reducere de aproximativ 5.000 de euro la fiecare unitate vanduta.
Cu lipsa de clienti se confrunta si dezvoltatorul proiectului imobiliar Obor Towers. "Din totalul de 125 de apartamente mai sunt disponibile la vanzare 40 de unitati. In acest an am comercializat 6 apartamente", ne-a spus George Dimitriu, director vanzari al PYF Real Estate, adaugand ca la tIMOn spera sa vanda trei apartamente, cu unul mai mult decat la ultimul targ de apartamente, Condominium. Apartamentele in Obor Towers sunt mai ieftine fata de anul trecut cu 15-20%, in functie de suprafata.
Targul imobiliar tIMOn se desfasoara in cadrul Pulman Hotel (fostul Sofitel), in perioada 26-29 martie.
Nici luxul nu se mai vinde
Dintr-un proiect de lux, situat in zona Baneasa, din momentul lansarii pe piata si pana acum, in aproximativ un an nu s-a vandut decat un apartament, in conditiile in care pretul s-a micsorat considerabil. "Nu am vandut decat un apartament dintre cele 11 unitati totale ale proiectului. Proiectul este unul de lux, recomandat de dotarile si finisajele de calitate folosite", a spus Catalin Ivan, administrator al SC Castel Proconstruct. Proiectul imobiliar a fost lansat cu un pret de 1.300 de euro metrul patrat plus TVA, iar acum pretul este de 970 de euro metrul patrat construit plus TVA. "In cazul in care tot nu apar cumparatorii, o sa mai micsoram pretul, dar o sa diminuam si din calitatea finisajelor", a precizt Catalin Ivan.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI