Preturile din hipermarketuri umflate cu 30% de taxele nejustificate
Data publicarii: Astazi, 27-03-2009 | AfaceriPreturile din hipermarketuri continua sa fie un subiect de controversa. Producatorii acuza marile lanturi comerciale ca impun taxe nejustificate care nu fac decat sa umfle preturile. Un alt efect al politicilor impuse de hipermarketuri - micile magazine de cartier dau faliment.
Producatorii sustin ca foarte multe taxe aplicate de hipermarketuri sunt total nejustificate. Ele ridica pretul la raft cu pana la 30% peste cel de productie.
Mai intai, cand producatorul vine sa-si vanda marfa intr-un hipermarket, trebuie sa plateasca o taxa de intrare care porneste de la 500 de euro si poate ajunge la 15 mii de euro. Evident, aceasta suma se va reflecta in pretul produsului. Apoi, cumparatorul plateste si pozitionarea produsului pe raft. Cu cat este mai vizibil, cu atat pretul este mai ridicat.
La aceste taxe se mai adauga cea de deschidere de magazin, de reamenajare, de marketing sau de prezenta in revista. Cu alte cuvinte, la un un cos de cumparaturi de 100 de lei, intre 10 si 30 de lei reprezinta de fapt taxele impuse de marile magazine. Cuantumul taxelor este stabilit de catre fiecare magazin, in functie de cheltuieli.
Producatorii au incercat sa elimine aceste taxe printr-un cod de bune practici, care teoretic ar trebui sa duca la o scadere a preturilor. Agreat de producatori si ministerul Agriculturii, Codul ramane deocamdata doar o intentie buna, intrucat nu este pe deplin acceptat de hipermarketuri. Practicile comerciale aplicate de marii retaileri sunt contestate si de micile magazine de cartier, care se vad incet-incet amenintate cu disparitia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București