Preturile din hipermarketuri umflate cu 30% de taxele nejustificate
Data publicarii: 27-03-2009 | AfaceriPreturile din hipermarketuri continua sa fie un subiect de controversa. Producatorii acuza marile lanturi comerciale ca impun taxe nejustificate care nu fac decat sa umfle preturile. Un alt efect al politicilor impuse de hipermarketuri - micile magazine de cartier dau faliment.
Producatorii sustin ca foarte multe taxe aplicate de hipermarketuri sunt total nejustificate. Ele ridica pretul la raft cu pana la 30% peste cel de productie.
Mai intai, cand producatorul vine sa-si vanda marfa intr-un hipermarket, trebuie sa plateasca o taxa de intrare care porneste de la 500 de euro si poate ajunge la 15 mii de euro. Evident, aceasta suma se va reflecta in pretul produsului. Apoi, cumparatorul plateste si pozitionarea produsului pe raft. Cu cat este mai vizibil, cu atat pretul este mai ridicat.
La aceste taxe se mai adauga cea de deschidere de magazin, de reamenajare, de marketing sau de prezenta in revista. Cu alte cuvinte, la un un cos de cumparaturi de 100 de lei, intre 10 si 30 de lei reprezinta de fapt taxele impuse de marile magazine. Cuantumul taxelor este stabilit de catre fiecare magazin, in functie de cheltuieli.
Producatorii au incercat sa elimine aceste taxe printr-un cod de bune practici, care teoretic ar trebui sa duca la o scadere a preturilor. Agreat de producatori si ministerul Agriculturii, Codul ramane deocamdata doar o intentie buna, intrucat nu este pe deplin acceptat de hipermarketuri. Practicile comerciale aplicate de marii retaileri sunt contestate si de micile magazine de cartier, care se vad incet-incet amenintate cu disparitia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor