Tinerele mame, cele mai ambitioase angajate
Data publicarii: 30-03-2009 | HR/CariereLupta femeilor pentru drepturi egale cu ale barbatilor, intinsa pe aproape un secol, nu a fost in zadar daca ne raportam la evolutia atitudinii si a rolului femeilor in campul muncii. Potrivit unui nou sondaj, parte a unui studiu cu o vechime de cateva decenii efectuat de Families and Work Institute, noua generatie de angajate isi doreste si, in cele mai multe cazuri si obtine, responsabilitati cel putin la fel de mari cu ale barbatilor.
Doua treimi dintre respondentii sub 29 de ani (atat barbati, cat si femei), au spus ca merita un rol mai important in actuala companie, procentul fiind mai mare, in mod surprinzator, in cazul tinerelor mame, 69% dintre acestea declarand ca vor sa avanseze in cariera, fata de 66% dintre angajatele fara copil.
Comparativ cu datele culese in 2002, se remarca o diferenta importanta. In urma cu sapte ani, doar 48% din tinerele mame isi afirmau ambitia de avansare in cariera, fata de 66% dintre barbati si 61% din femeile tinere fara copil.
Schimbarea de atitudine se poate explica prin cativa factori. In momentul de fata femeile sunt resposabile pentru 44% din veniturile unei familii, cu 5% mai mult decat in urma cu 12 ani. De asemenea, barbatii isi asuma mai multe responsabilitati in ceea ce priveste treburile casnice, 31% dintre femei declarand ca sotii lor participa cel putin la fel de mult ca si ele la ingrijirea copilului si treburile gospodaresti, fata de 21% in 1992.
O alta schimbare majora o reprezinta perceptia asupra echilibrului dintre timpul acordat muncii si cel dedicat vietii private. Daca in urma cu 32 de ani, cand a inceput colectarea datelor, 34% raportau un conflict intre serviciu si viata privata, actualmente procentul a crescut, insa cu un pas mai mare in randul barbatilor (11%), decat in al femeilor (5%).
"Aceasta este o schimbare revolutionara in atitudinea si comportamentul ambelor sexe. Generatia Y (cei cu varsta pana in 30 de ani), pare sa realizeze o deplina egalitate intre sexe si sa puna presiune asupra angajatorilor pentru flexibilizarea criteriilor de avansare in cariera", spune Ellen Galinsky, presedintele institutului.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online