Cu cat iti creste salariul daca treci de la servicii la vanzari
Data publicarii: 01-09-2009 | HR/CariereO parte dintre angajatii din diverse domenii au fost nevoiti sa "migreze" in perioada de criza dinspre servicii catre vanzari, in cadrul aceleiasi companii, ceea ce le-a adus posibilitatea de a primi un bonus de pana la 20% la venituri, dar si un salariu fix diminuat.
"Cei care au acceptat aceasta migrare de la servicii si tehnic catre vanzari isi pastreaza, per total, veniturile neschimbate. Bonusurile pot aduce un plus de 10-20% din salariu, iar daca salariul fix s-a diminuat intre timp, diferenta nu exista", spune Daniela Necefor, managing partner al firmei de resurse umane Total Business Solutions.
Potrivit acesteia, comisionul variaza foarte mult in functie de domeniul in care activezi si de produsul pe care il vinzi. Variatiile procentuale sunt foarte mari - de la 2% la 50% din valoare vanzarilor.
"Una este sa vinzi masini, caz in care obtii un comision de o singura cifra, si alta este sa vinzi pixuri sau creioane, caz in care comisionul este mult mai mare", explica Necefor.
"Ca orice alta schimbare, tranzitia de la servicii la vanzare genereaza reactii diverse: unii considera ca li se cere sa preia un rol cu totul nou, altii o resping de la inceput, altii se bucura sau sunt curiosi, multi sunt foarte speriati", spune Andreea Sandu, senior trainer & consultant la firma Achieve Global.
Pentru angajatii care desfasoara activitati de customer service, tranzitia la vanzari este cea mai usoara, deoarece atat oamenii de vanzari, cat si cei de customer service au ca obiectiv final satisfacerea nevoilor clientului si parcurg, de fapt, aceleasi etape in cadrul unei discutii cu clientul, precizeaza consultantul Achieve Global.
"Sa spunem, de exemplu, ca un client suna pentru a obtine informatii legate de serviciul internet pe care il utilizeaza. Pentru a intelege ce fel de informatii ii sunt necesare clientului, furnizorul de servicii adreseaza intrebari. In aceasta etapa, descopera ca nevoile clientului sau ar fi mult mai bine acoperite de un alt pachet de servicii din oferta. Atunci, el are optiunea de a-i cere clientului acordul pentru a-i prezenta un pachet care va raspunde cu mult mai bine nevoilor sale decat cel pe care il utilizeaza acum", explica Andreea Sandu procesul de trecere de la servicii la vanzare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial