Cu cat iti creste salariul daca treci de la servicii la vanzari
Data publicarii: 01-09-2009 | HR/CariereO parte dintre angajatii din diverse domenii au fost nevoiti sa "migreze" in perioada de criza dinspre servicii catre vanzari, in cadrul aceleiasi companii, ceea ce le-a adus posibilitatea de a primi un bonus de pana la 20% la venituri, dar si un salariu fix diminuat.
"Cei care au acceptat aceasta migrare de la servicii si tehnic catre vanzari isi pastreaza, per total, veniturile neschimbate. Bonusurile pot aduce un plus de 10-20% din salariu, iar daca salariul fix s-a diminuat intre timp, diferenta nu exista", spune Daniela Necefor, managing partner al firmei de resurse umane Total Business Solutions.
Potrivit acesteia, comisionul variaza foarte mult in functie de domeniul in care activezi si de produsul pe care il vinzi. Variatiile procentuale sunt foarte mari - de la 2% la 50% din valoare vanzarilor.
"Una este sa vinzi masini, caz in care obtii un comision de o singura cifra, si alta este sa vinzi pixuri sau creioane, caz in care comisionul este mult mai mare", explica Necefor.
"Ca orice alta schimbare, tranzitia de la servicii la vanzare genereaza reactii diverse: unii considera ca li se cere sa preia un rol cu totul nou, altii o resping de la inceput, altii se bucura sau sunt curiosi, multi sunt foarte speriati", spune Andreea Sandu, senior trainer & consultant la firma Achieve Global.
Pentru angajatii care desfasoara activitati de customer service, tranzitia la vanzari este cea mai usoara, deoarece atat oamenii de vanzari, cat si cei de customer service au ca obiectiv final satisfacerea nevoilor clientului si parcurg, de fapt, aceleasi etape in cadrul unei discutii cu clientul, precizeaza consultantul Achieve Global.
"Sa spunem, de exemplu, ca un client suna pentru a obtine informatii legate de serviciul internet pe care il utilizeaza. Pentru a intelege ce fel de informatii ii sunt necesare clientului, furnizorul de servicii adreseaza intrebari. In aceasta etapa, descopera ca nevoile clientului sau ar fi mult mai bine acoperite de un alt pachet de servicii din oferta. Atunci, el are optiunea de a-i cere clientului acordul pentru a-i prezenta un pachet care va raspunde cu mult mai bine nevoilor sale decat cel pe care il utilizeaza acum", explica Andreea Sandu procesul de trecere de la servicii la vanzare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?