Alimentarea unei masini electrice Renault va costa maxim 140 de euro/luna
Data publicarii: 23-09-2009 | AutoPretul inchirierii unei baterii pentru viitoarele modele electrice din gama Renault va fi de 100 de euro pe luna. Daca adaugam curentul consumat, costurile de alimentare duc la maxim 140 de euro/luna.
Renault, primul constructor de nivel mondial care va lansa pe piata o gama de modele 100% electrice, a anuntat prin vocea presedintelui Carlos Ghosn care va fi solutia prin care viitoarele Zoe, Fluence, Twizy si Kangoo Z.E. (Zero Emissions) vor putea fi cumparate la un pret mult mai accesibil decat modelele echivalente de pe piata actuala. Secretul celor de la Renault: bateria nu se va vinde impreuna cu masina, aceasta urmand sa fie inchiriata clientilor in schimbul unei sume de 100 de euro pe luna.
In aceste conditii, daca luam ca reper pretul actual al lui Mitsubishi iMiEV (34.000 de euro), prima masina electrica de oras produsa in masa de constructorul japonez, ajungem la un calcul extrem de interesant. Astfel, daca scadem pretul estimat al bateriilor dintr-o masina electrica (cca 12.000 de euro) si bonusul pe care fiecare guvern il va acorda cumparatorului unei masini electrice (cca 5.000 de euro), pretul final al unei masini electrice ar putea cobori sub 15.000 de euro, deci ar ajunge la nivelul unei masini subcompacte diesel.
Vestea buna este faptul ca in suma de 100 de euro necesara inchirierii bateriei intra si schimbarea acesteia in regim de urgenta Quick Drop (pe mini-platformele speciale pe care Renault negociaza sa le monteze in orasele importante). Daca clientii vor opta pentru reincarcarea la priza a bateriei, la suma de 100 de euro se va adauga si costul curentului electric consumat, adica in jur de 2 euro/100 km. Pe scurt, daca aveti de gand sa circulati 25.000 de kilometri anual cu viitoarea masina electrica, costul lunar al "alimentarii" (inchiriere baterii plus curent electric consumat) va fi de maximum 140 de euro, adica circa 550 de lei.

lejdd via Automarket
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI