Romanii reclama scumpirea abuziva a imprumuturilor
Data publicarii: 20-10-2009 | Finante-BanciCele mai multe reclamatii ale clientilor bancilor la Protectia Consumatorilor au in vedere majorarea dobanzii la credite. Romanii au inaintat in acest an 2.100 de plangeri impotriva bancilor, in crestere cu peste 30%. Majoritatea clientilor au reclamat probleme legate de produsele de creditare.
Numarul romanilor nemultumiti de serviciile bancare a continuat sa creasca in acest an. Numai in primele noua luni ale anului, clientii bancilor au depus la Protectia Consumatorilor 2.100 de reclamatii, majoritatea vizand imprumuturile contractate de acestia. Astfel, numarul de plangeri a crescut cu peste 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand numarul de reclamatii a fost de aproximativ 1.600, potrivit datelor Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
Comisioanele, o problema
Peste 80% din plangeri au fost facute de cei care au luat credite de la banci. Iar dintre acestia, cei mai multi au reclamat majorarea nejustificata a dobanzilor la imprumuturi. De altfel, inca din toamna trecuta, cand creditele s-au scumpit semnificativ, numarul de reclamatii a explodat. Numai in ultimele trei luni ale lui 2008, 2.400 de clienti au inaintat plangeri la ANPC. O alta problema reclamata de romani a vizat prelungirea comisionului de rezerva minima obligatorie prevazut in contractul de credit.
De asemenea, au fost reclamate si situatiile in care rambursarile anticipate nu au fost operate in cont sau cand banca a refuzat sa acorde credite fara a oferi un motiv. Probleme au fost intampinate de clienti si in ceea ce priveste cardurile. Romanii au depus plangeri fie ca suma a fost retrasa de mai multe ori din cont in urma unei plati la comerciant, fie ca bancomatul nu a eliberat numerar sau a inghitit cardul. In plus, clientii s-au plans si de faptul ca nu pot efectua plati online.
Alte motive care au dus la intocmirea de reclamatii la Protectia Consumatorilor sunt perceperea comisionului de administrare a contului curent, plati bancare neoperate in termen sau perceperea unei taxe de retragere a banilor la desfiintarea depozitelor.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online