Renault vrea sa lanseze in India o masina ieftina, pana in 2012
Data publicarii: 10-11-2009 | AutoRenault vrea sa lanseze pana in 2012 pe piata indiana o masina la pret redus si cu un consum scazut de carburant, in parteneriat cu grupul indian Bajaj, a anuntat, marti, seful constructorului auto francez, Carlos Ghosn, citat de AFP.
Designul, conceptia si productia vor fi executate de Bajaj, cu sustinerea Renault-Nissan, in timp ce comercializarea si distributia vor fi gestionate de Renault, cu sprijinul grupului indian, a precizat Ghosn, intr-un comunicat.
"Intentionam sa lansam pe piata indiana acest produs foarte competitiv si care consuma putin carburant in 2012. Exista cerere pentru acest tip de produs cu grad mare de inovare, nu numai pentru piata indiana, ci si pe alte piete emergente, unde devine esential sa propui mijloace de transport individuale la preturi accesibile", a precizat Ghosn.
Masina, care va concura in India cu cel mai ieftin automobil de pe aceasta piata, Tata nano, pusa in vanzare din 2009, va trebui sa aiba logo-ul Renault. Nu a fost facut niciun comentariu asupra pretului cu care autoturismul va fi pus in vanzare, dar mai demult Renault indicase ca pretul ar putea fi de circa 3.000 dolari, peste nivelul de 2.000 dolari cu care se vinde nano.
Renault si Bajaj au mai anuntat si in 2008 un parteneriat pentru construirea unui autoturism cu pret moderat, insa presa a speculat atunci ca au existat dezacorduri intre cele doua parti. "Suntem in prezent complet de acord", a spus jurnalistilor seful Renault, in cadrul unei vizite la New Delphi.
India care are un miliard de locuitori ofera o piata foarte atractiva pentru marii constructori auto, care au fost afectati grav de criza economica. In pofida boom-ului economic din ultimii ani, piata auto indiana este inca foarte scazuta, cu 7-8 masini la mia de locuitori.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor