Romanii au cheltuit mai putin pe cultura in 2009
Data publicarii: 12-11-2009 | LifestyleRomanii au dedicat mai putin timp liber calatoriilor, au vizitat mai rar salile muzeelor si teatrelor, au citit mai putin si au cumparat mai putina muzica in 2009 fata de anul trecut, unul dintre factori fiind si criza economica globala, potrivit Barometrului de consum cultural pe 2009.
Totodata, in 2009, an de criza economica, romanii au fost mai putin dispusi sa cheltuiasca bani pentru activitati culturale, 44% dintre respondenti declarand ca nu au cheltuit deloc pe produse si activitati culturale, iar 17% reducandu-si bugetul dedicat consumului cultural.
Cel mai puternic au scazut in 2009 petrecerea timpului liber in calatorii, activitatile de ingrijire corporala si vizitarea muzeelor. Reducerea deplasarilor turistice a dus si la scaderea cu 20% fata de anul trecut a afluxului de vizitatori din muzee la nivelul intregii tari, inregistrand cea mai mica valoare din ultimii cinci ani.
Numarul spectatorilor de film a scazut cu 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce frecventa de vizitare a institutiilor teatrale a scazut cu 15% in 2009 fata de anul anterior. In ceea ce priveste lectura, consumul de carti a scazut cu 9% in 2009 fata de anul 2008.
Impactul crizei a fost masurat comparand consumul cultural din prima jumatate a anului 2008 cu aceeasi perioada a anului in curs, rezultatele acestuia aratand reducerea consumului, ca urmare a intentiei accentuate de economisire, in paralel cu cresterea interesului pentru activitati de recreere cu caracter gratuit oferite de municipalitati.
Sondajul a fost efectuat pe 1100 de subiecti din intreaga tara, cu varste de peste 15 ani, cu un supliment de 500 de cazuri din Bucuresti, oras cu o dinamica aparte din punct de vedere al consumului cultural, fata de restul tarii.
Studiul a fost intreprins de Centrul de Studii si Cercetari in Domeniul Culturii.
Printre alte proiecte in derulare, Centrul de Studii si Cercetari in Domeniul Culturii are in vedere si finalizarea unui studiu al efectelor crizei asupra culturii, efectuat atat pe institutiile publice, cat si pe firmele private care lucreaza in domeniul culturii. Rezultatele sale vor fi facute publice pana la jumatea lunii decembrie.
Centrul, infiintat in 2005, este o institutie aflata in subordinea Ministerului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National, cu rol de monitorizare si evaluare a politicilor publice din domeniul culturii, prin analize si date pentru publicul larg.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare