Gatitul acasa scuteste banii dati pe iesirile la masa in oras
Data publicarii: 17-11-2009 | LifestyleCriza economica schimba obiceiurile de consum. Dupa o perioada in care erau disperati dupa telefoane mobile, aparate foto, LCD-uri si electrocasnice mari, romanii se orienteaza spre aparatele care ii ajuta sa faca economii.
Vanzarile de bunuri de folosinta indelungata s-au redus cu 42,3% in primele noua luni, la un miliard de euro, fata de ianuarie-septembrie 2008, in pofida revenirii pietei in trimestrul al treilea, comparativ cu cel de-al doilea, pe fondul crizei economice si scaderii veniturilor, arata un studiu GfK.
Sectoarele electrocasnicelor mici si telecomunicatiilor au scazut cu 23,2% si 28,6% in primele trei trimestre ale anului. Vanzarile de electrocasnice mari au avut un trimestru ceva mai bun, comparativ cu inceputul anului 2009, dar fata de 2008 vanzarile au scazut cu 37,6%. Electronicele de larg consum au scazut, de asemenea, cu 43,3%, in timp ce sectorul foto a inregistrat o descrestere de 46,9% in 2009. Sectoarele IT si de echipamente de birou au avut cea mai slaba performanta, scazand cu 50,8%, respectiv cu 53,2%.
Piata electrocasnicelor mici a fost mai rezistenta in fata crizei spre deesebire de celelalte sectoare, rata de scadere diminuandu-se usor, la 25% in trimestrul trei, de la 27,6% in aprilie-mai.
Vanzarile de electrocasnice mici in al treilea trimestru au fost de 18 milioane de euro, cea mai mare valoare din acest an.
O alta categorie, aceea a aparatelor de preparare a alimentelor, a avut un trimestru mai bun. Cererea mare de masini de tocat si mixere manuale a determinat vanzari mai mari decat in trimestrul trei al anului trecut. Atat robotii de bucatarie, cat si blenderele manuale si aparatura de bucatarie au avut o evolutie pozitiva in timpul anului.
"Criza financiara a schimbat comportamentul oamenilor, acestia prefera mai degraba sa gateasca acasa, decat sa iasa la masa in oras", se precizeaza in studiu.
Telefoanele mobile si smart au raportat, in iulie-septembrie, o scadere de 33,5%, la 61 milioane de lei, fata de trimestrul trei din 2008, cererea fiind sustinuta de diminuarea preturilor de vanzare si de noutatea tehnologiei incorporate in noile modele.
Scaderea imprumuturilor de nevoi personale, investitiile straine mai reduse, scaderea venitului consumatorilor, rata somajului mai mare, slabirea monedei locale si lipsa lichiditatilor care afecteaza anumiti retaileri au determinat in trimestrul trei reducerea vanzarilor de electronice de larg consum cu 45%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate