Banca centrala a Japoniei a mentinut dobanda cheie la 0,1%
Data publicarii: 20-11-2009 | InternationalBanca centrala a Japoniei (BoJ) a mentinut dobanda cheie la 0,1% si si-a majorat estimarile de crestere economica, in pofida avertizarilor emise de guvern, care a solicitat institutiei sa lupte impotriva fenomenului din ce in ce mai puternic de deflatie, relateaza Bloomberg.
Guvernatorul Masaaki Shirakawa si colegii sai au mentinut dobanda de politica monetara la 0,1%, potrivit unui comunicat al bancii centrale. Anuntul a venit la cateva ore dupa ce premierul adjunct, Naoto Kan, a avertizat ca scaderea preturilor ameninta revenirea economiei japoneze din cea mai grava criza a ultimelor decenii.
Divergenta de opinii in ceea ce priveste evolutia economiei indica posibila aparitie a unor tensiuni intre guvernul condus de primul ministru Yukio Hatoyama si banca centrala. Prin sublinierea fenomenului de deflatie, politicienii semnaleaza ca banca centrala ar trebui sa-si intensifice programul de cumparare de titluri de stat, sustin analistii.
"Avand in vedere independenta bancii centrale, guvernul nu poate cere direct institutiei sa scada dobanzile sau sa cumpere mai multe titluri de stat", a declarat Hiroshi Miyazaki, economist in cadrul Shinkin Asset Management Co. "De aceea foloseste termenul de 'deflatie', pentru a forta BoJ sa-si intensifice masurile de sprijin".
Yenul a fost putin influentat de decizia BoJ, tranzactionandu-se la 88,58 yeni/dolar, fata de 88,88 yeni/dolar inainte de anunt.
Toti cei 22 de analisti consultati de Bloomberg prevedeau decizia bancii centrale de mentinere a dobanzii cheie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online