Platim cele mai multe taxe si impozite din UE
Data publicarii: 24-11-2009 | Finante-BanciFirmele romanesti fac 113 plati pe an, din care cea mai mare parte sunt contributii sociale. Romania plateste de patru ori mai multe impozite fata de media globala, iar un antreprenor pierde 202 ore pe an stand la cozi pentru a-si plati birurile catre stat.
Majoritatea economiilor au realizat reforme fiscale ca masura anticriza, dar tara noastra inca se misca greu la acest capitol. In conditiile in care statul a eliminat in acest an 42 de taxe parafiscale si a comasat alte 147, tara noastra se plaseaza pe ultimul loc in UE la marimea fiscalitatii.
Mai slab decat in 2008
Mai mult, Romania sta pe locul 149 din 183 de economii analizate in ceea ce priveste usurinta platii impozitelor, a taxelor si a contributiilor, arata raportul Paying Taxes 2010, realizat de PricewaterhouseCoopers (PwC) si Banca Mondiala.
Tara noastra este in usoara scadere fata de editia din 2008, cand se clasa pe locul 146. Asta in contextul in care 45 de state din intreaga lume au simplificat modalitatile de plata a taxelor, cu 25% mai multe decat in 2008.
Potrivit expertilor PwC, chiar daca Romania sta mai bine decat media europeana la numarul de ore necesare pentru plata taxelor - 202 ore fata de media UE de 232 ore - numarul foarte mare de plati pe care trebuie sa le faca o companie medie intr-un an claseaza tara noastra pe locul 182 din 183 de economii analizate.
"Din pacate, acest lucru este contrabalansat de numarul foarte mare de plati pe care trebuie sa le faca o companie medie pe parcursul unui an, nu mai putin de 113, din care cea mai mare parte contributii sociale", a declarat Peter de Ruiter, partner PwC.
Raportul mai arata ca, la nivel global, numarul mediu de plati necesare pentru compania standard pe care s-a bazat studiul de caz din raport este de 31 de plati facute pe parcursul unui an. Acest lucru inseamna ca in Romania se efectueaza de aproape patru ori mai multe plati de impozite, taxe si contributii.
Din perspectiva cotei fiscale totale - care masoara ponderea cheltuielilor fiscale ca procent din profit inainte de impozitare - Romania a facut progrese fata de anul trecut, procentul scazand de la 48% la 44,6%, ceea ce se situeaza exact in media statelor europene.
"Trebuie spus ca pozitia Romaniei in acest an se datoreaza nu atat involutiilor de pe piata locala, cat faptului ca alte economii au realizat mai multe reforme in ceea e priveste regimul fiscal", a precizat Peter de Ruiter.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online