Romanii renunta la restaurante in vacanta
Data publicarii: 29-12-2009 | LifestyleCriza a modificat comportamentul turistilor: merg cu masina personala, cauta cazare ieftina si mananca la "impinge tava".
Peste jumatate dintre turistii romani care petrec vacantele in tara prefera sa mearga cu autoturismul personal, sa-si cumpere mancare de la supermarket si sa se cazeze in vile inchiriate. Operatorii de turism sunt ingrijorati de cresterea numarului acestora din cauza crizei. Vedetele sezonului au fost particularii si proprietarii de pensiuni, preferati datorita preturilor mici.
Daca, in 2008, vacantele in strainatate se vindeau la early booking, in 2009 au dominat rezervarile de ultim moment, cu reduceri de pana la 35%. Acelasi lucru se intampla si in prag de Revelion. Cei care sunt dispusi sa plece chiar maine pot alege o vacanta de patru zile in Bulgaria, la Bansko, pentru 179 de euro, in loc de 270, cat se cerea initial.
"Tendinta s-a observat inca din sezonul estival, cand multi au asteptat pana in ultimul moment, din cauza problemelor financiare personale. Pentru a-si vinde pachetele, si operatorii, si hotelierii sunt nevoiti sa scada preturile la maximum", spune Traian Badulescu, purtator de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.
Calitatea cazarii intereseaza mai putin ca peisajele
Turistii pe care hotelierii ii surprindeau cu resouri sau butelii in camere s-au inmultit pe fondul crizei. Nu au scazut insa si pretentiile. "Cand se a dreseaza agentilor de turism, ei cer «ceva mai ieftin». Cand li se prezinta oferta, ei incep cu pretentii. Vor camere renovate, cu aer conditionat, cada, frigider si televizor", spune Dragos Raducan, secretar general al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial