Cinci moduri in care televizorul ne distruge sanatatea
Data publicarii: 08-04-2010 | LifestylePentru 90 la suta dintre romani, televizorul este metoda ideala de a-si petrece timpul liber, arata o cercetare GfK. Site-ul msnbc. com prezinta cinci studii care arata efectele negative pe care statul in fata TV-ului il are asupra sanatatii.
Aparitia bolilor cardiovasculare in cazul persoanelor care stau in fata televizorului mai mult de doua ore pe zi. Aceasta este concluzia unei cercetari realizate de Asociatia Americana a Inimii. Oamenii de stiinta au monitorizat 8.800 de persoane, femei si barbati, pe o perioada de sase ani. Voluntarii petreceau, in medie, mai mult de doua ore pe zi in fata televizorului, iar oamenii de stiinta au constatat ca acesti subiecti prezentau un risc cu 80 la suta mai mare de a suferi un atac cerebral sau un infarct, fata de cei care stateau mai putin la televizor. Specialistii precizeaza ca riscul este la fel de mare indiferent de obiceiurile alimentare ale subiectilor, daca acestia erau sau nu fumatori, daca erau persoane sedentare sau active.
Vulnerabilitatea in fata alcoolului. Cercetatorii americani sustin ca persoanele care stau in fata televizorului sunt predispuse sa bea mai mult alcool decat ar bea in mod normal. Specialistii au analizat reactia a 80 de studenti, cu varsta cuprinsa intre 18 si 29 de ani, in fata alcoolului in timp ce se uitau la televizor. Momentele in care subiectii au baut cel mai mult alcool a fost in timpul pauzelor de publicitate. Voluntarii au baut cu 2 pahare mai mult comparativ cu datile in care nu se uitau la televizor.
Sexualitate precoce este un alt efect negativ al televizorului. Mai multe studii realizate in Statele Unite ale Americii, publicate in revista Pediatrics, arata ca televiziunea are o influenta deosebit de nefasta asupra vietii sexuale a adolescentilor.
Unul dintre acestea a fost realizat pe 4.808 adolescenti virgini sub 15 ani, al caror comportament sexual a fost studiat timp de un an de zile. Cercetatorii au constatat ca procentul celor care si-au exprimat dorinta de a-si incepe viata sexuala a fost cu 72 la suta mai mare, la finalul studiului, in randul tinerilor care s-au uitat peste doua ore pe zi la televizor, comparativ adolescentii care nu petrec prea mult timp in fata televizorului.
Cu cat numarul orelor petrecute in fata televizorului este mai mare, cu atat riscul dezvoltarii unei mase osoase fragile este la fel de mare. Aceasta este concluzia unui studiu realizat pe un esantion de 2.143 de copii cu varsta pana in patru ani.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online