La FP cumpara Templeton, Templeton si... Templeton
Data publicarii: 01-02-2011 | Bursa- Presiunea la vanzare este foarte ridicata, iar singurul cumparator pare a fi administratorul Fondului
- Mult-asteptatii investitori institutionali deocamdata isi amana intrarea in piata
- Marea intrebare a brokerilor este cand va termina Franklin Templeton banii
Asteptat la tranzactionare ca un factor de catalizator al pietei, Fondul Proprietatea nu a fost in masura sa impulsioneze celelalte titluri de pe Bursa in primele zile dupa listare in conditiile in care investitorii au intarziat sa isi faca aparitia. Aceasta realitate s-a reflectat prin volumele obisnuite pe emitentii vechi, dar si prin declinul generalizat la nivelul indicilor. Lichiditatea exceptionala de peste o suta de milioane de euro pe titlurile FP de saptamana trecuta nu isi are astfel corespondentul in evolutia de ansamblu a pietei, iar in opinia unor brokeri si investitori aceasta este asigurata in cea mai mare parte de un singur cumparator.
Presiunea ridicata la vanzare din partea speculatorilor care au cumparat in anii trecuti prin contracte la Depozitarul Central si a persoanelor despagubite nu are momentan o contrapondere in piata unde apetitul investitorilor este scazut. Persoane din piata contactate de Curierul National au indicat administratorul Fondului, Franklin Templeton si entitati financiare afiliate consortiului de listare ca principali sustinatori ai cotatiei.
Entuziasmul declarativ al oficialilor si titlurile exaltate din presa dupa prima zi de tranzactionare a Fondului fata de rulajul de 213,63 milioane lei pe titlurile FP, impresionant pentru BVB, apar ca exagerate in contextul in care deja multe voci din piata spun ca volumul respectiv a fost "fabricat" de market-makeri. Astfel vehicule financiare gravitand in jurul Franklin Templeton ar fi fost singurii cumparatori importanti din primele sesiuni.
"Parerea mea este ca avem o influenta mult mai scazuta a Fondului asupra Bursei decat cea anticipata de cvasitotalitatea brokerilor si a altora care s-au inclus in corul ce s-a format in jurul listarii FP", a declarat pentru Curierul National Adrian Rotaru, investitor cu experienta in piata de capital romaneasca. El considera ca "galeria" respectiva s-a inselat, iar interesul din piata nu este nici pe departe cel scontat: "Volumele de tranzactionare pe FP sunt total rupte de transferurile pe ceilalti emitenti."
Continuarea in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online