Rostogolirea creditelor, o iluzie
Data publicarii: 17-02-2011 | Finante-Banci
Andrei Cionca: Politicile de reesalonare a creditelor sunt iluzorii
Bancile trebuie sa isi asume pierderi si sa ia in calcul conversia datoriilor in actiuni
BNR incurajeaza institutiile de credit sa intre in actionariatul companiilor debitoare cu probleme si sa se implice in managementul acestora
Finantatorii ar trebui sa opteze in mai multe cazuri pentru dobandirea de participatii la companiile debitoare in contul creditelor cu probleme si sa se implice activ in restructurarea si managementul acestora, este concluzia la care s-a ajuns ieri in cadrul intalnirii de ieri din seria Colocviilor juridice ale Bancii Nationale a Romaniei. Andrei Cionca, managing partner al Casei de Insolventa Transilvania, a declarat cu acest prilej ca majoritatea creditorilor prefera in momentul de fata solutia reesalonarii imprumuturilor restante ca fiind cea mai comoda. Aceasta varianta este insa "iluzorie" intrucat este greu de crezut ca o companie care a adus constant pierderi va reusi sa se redreseze pe un termen de trei ani sau chiar mai extins, de 10 ani, astfel incat sa genereze veniturile necesare rambursarii creditelor. Avantajul acestei solutii poate fi adus in discutie doar in varianta ipotetica in care societatea reuseste sa isi revina, insa pentru ca acest lucru sa se intample presupune un proces de restructurare. Acest demers se loveste insa de impasul alegerii si motivarii managementului care sa duca pana la capat un asemenea plan.
O alta solutie, mai pragmatica, este aceea a acceptarii pierderilor de catre creditori. Acestia accepta un "hair-cut", iar balanta contabila a companiei se imbunatateste printr-o echilibrare a activelor cu pasivul. In aceasta varianta nu castiga nimeni, marele dezavantaj al creditorilor fiind acela de a li se taia din capitalul imprumutat. Este si motivul pentru care exista o opozitie majora din partea lor, perspectiva asumarii pierderilor fiind agravata de neincrederea in evaluatorii judiciari sau cei alesi de companie in cadrul procesului de insolventa. In general, acesta este insotit de contestare juridica care amana rezolvarea timp de doi ani, rastimp in care incertitudinile legate de companie deterioreaza indicatorii acesteia.
Continuarea in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare