Rostogolirea creditelor, o iluzie
Data publicarii: 17-02-2011 | Finante-Banci
Andrei Cionca: Politicile de reesalonare a creditelor sunt iluzorii
Bancile trebuie sa isi asume pierderi si sa ia in calcul conversia datoriilor in actiuni
BNR incurajeaza institutiile de credit sa intre in actionariatul companiilor debitoare cu probleme si sa se implice in managementul acestora
Finantatorii ar trebui sa opteze in mai multe cazuri pentru dobandirea de participatii la companiile debitoare in contul creditelor cu probleme si sa se implice activ in restructurarea si managementul acestora, este concluzia la care s-a ajuns ieri in cadrul intalnirii de ieri din seria Colocviilor juridice ale Bancii Nationale a Romaniei. Andrei Cionca, managing partner al Casei de Insolventa Transilvania, a declarat cu acest prilej ca majoritatea creditorilor prefera in momentul de fata solutia reesalonarii imprumuturilor restante ca fiind cea mai comoda. Aceasta varianta este insa "iluzorie" intrucat este greu de crezut ca o companie care a adus constant pierderi va reusi sa se redreseze pe un termen de trei ani sau chiar mai extins, de 10 ani, astfel incat sa genereze veniturile necesare rambursarii creditelor. Avantajul acestei solutii poate fi adus in discutie doar in varianta ipotetica in care societatea reuseste sa isi revina, insa pentru ca acest lucru sa se intample presupune un proces de restructurare. Acest demers se loveste insa de impasul alegerii si motivarii managementului care sa duca pana la capat un asemenea plan.
O alta solutie, mai pragmatica, este aceea a acceptarii pierderilor de catre creditori. Acestia accepta un "hair-cut", iar balanta contabila a companiei se imbunatateste printr-o echilibrare a activelor cu pasivul. In aceasta varianta nu castiga nimeni, marele dezavantaj al creditorilor fiind acela de a li se taia din capitalul imprumutat. Este si motivul pentru care exista o opozitie majora din partea lor, perspectiva asumarii pierderilor fiind agravata de neincrederea in evaluatorii judiciari sau cei alesi de companie in cadrul procesului de insolventa. In general, acesta este insotit de contestare juridica care amana rezolvarea timp de doi ani, rastimp in care incertitudinile legate de companie deterioreaza indicatorii acesteia.
Continuarea in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI