Romanii au platit cu cardul cumparaturi de 3,8 miliarde de euro
Data publicarii: 18-02-2011 | Finante-BanciRomanii au platit cu cardul cumparaturi in valoare de 16,2 miliarde lei (circa 3,8 mld. euro) anul trecut, cu 18% mai mult decat in 2009. De la bancomate au fost retrase in aceeasi perioada 89 miliarde lei (21 mld. euro), cresterea fiind insa de numai 3%, arata datele BNR.
"Se observa un fenomen de maturizare a clientelei. Acesta are la baza si criza care a condus la un comportament mai cumpatat al clientilor, in sensul ca acestia au amanat cheltuielile mari si au ramas cu mai multi bani pentru cheltuieli marunte", comenteaza Adrian Apolzan, presedintele Asociatiei de Plati Electronice din Romania (APERO).
Sumele retrase de la bancomat reprezinta in continuare peste 85% din volumele tranzactionate pe carduri, in conditiile in care platile la comercianti au devenit o alternativa pentru clientii bancilor abia in ultimii ani, pe masura ce reteaua de POS-uri s-a extins si bancile au inceput sa promoveze mai agresiv acest tip de tranzactii.
Reteaua de terminale POS instalate la comercianti a crescut cu peste 30% in ultimii trei ani, ajungand la 106.000 de unitati in decembrie 2010. In aceeasi perioada, numarul de bancomate a crescut cu 26%, la putin peste 10.000 de terminale.
Numarul tranzactiilor de retragere de numerar de la bancomate a ramas constant anul trecut, la circa 210 milioane de operatiuni, in timp ce la POS-urile instalate la comercianti au fost efectuate putin peste 100 de milioane de tranzactii, in crestere cu 20% fata de 2009. BNR nu publica si datele privind tranzactiile efectuate cu cardurile pentru cumparaturi pe internet, dar Apolzan spune ca acesta a fost cel mai dinamic segment in 2010 si a inregistrat o crestere cu 36% a valorii si cu 80% a numarului de operatiuni. Valoarea medie a unei achizitii online este de 58 de euro, comparativ cu o medie de 28 de euro in cazul platilor la POS.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online