De ce vrem case daca nu ni le permitem?
Data publicarii: 14-04-2011 | Imobiliare
70% dintre romani vor sa-si cumpere o locuinta, desi calculele arata ca si solutia chiriei este una foarte viabila
In plus, 68% nu-si permit sa plateasca o rata lunara mai mare de 300 euro si nu au nici cei 10.000 euro pentru un avans minim
Chiria iti ofera mobilitate si te scapa de alte cheltuieli, in schimb varianta creditului te face proprietar dupa zeci de ani
Aproximativ 70% din romani isi doresc sa cumpere o locuinta, nu sa inchirieze, preferintele indreptandu-se in special catre apartamente cu trei camere. In ciuda intentiei, aproape jumatate din respondenti dispun de un avans mai mic de 10.000 de euro, potrivit unui sondaj realizat de portalul imobiliare.ro. Astfel, dintre cei care vor sa achizitioneze o locuinta, 72% sunt interesati de un apartament si numai 28% de o casa, raspunsul putand fi influentat, potrivit imobiliare.ro, de puterea de cumparare.
Pentru 60% dintre respondenti, nu este deloc important ca locuinta sa fie noua. "Desi pretul este un factor important, cei mai multi ar dori sa achizitioneze un apartament cu trei camere (40%), preferinta urmata de apartamentele cu doua camere (24%), cele cu patru camere (22%) si garsoniere (16%)", potrivit imobiliare.ro.
Potrivit datelor, peste jumatate din respondenti ar fi de acord sa achite pentru o locuinta intre 35.000 si 80.000 de euro, in timp ce 16% dintre cei chestionati au declarat ca ar plati intre 80.000 si 100.000 de euro, iar un procent similar ar plati o suma mai mica de 35.000 de euro. Doar 8% dintre respondenti ar plati intre 100.000 si 150.000 de euro, iar procentul celor care ar plati intre 150.000 si 200.000 de euro este de 3%.
Legat de avansul pe care ar fi dispusi sa-l plateasca pentru o locuinta, 49% dintre persoanele chestionate au declarat ca pot plati sub 10.000 de euro.
Mai mult, intrebati despre ratele lunare pe care ar putea sa le achite, 17% dintre respondenti pot sa plateasca o rata lunara de maximum 150 de euro. Un procent de 32% ar putea achita lunar rate intre 250 si 300 de euro pe luna, 19% de circa 150 - 250 euro/luna, aproape 13% pot plati intre 350 si 500 de euro/luna. Putini dintre respondenti au declarat ca ar putea plati peste 500 de euro/luna, respectiv 9% intre 500 si 700 de euro/luna, iar 10% peste 700 de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial