Miliardul care nu intereseaza pe nimeni
Data publicarii: 27-09-2011 | Finante-Banci
Mai putin de 200.000 de romani si-au ales in mod asumat si explicit fondul de pensii private obligatorii in care se varsa lunar 3% din salariul lor brut. Asta inseamna ca aproape 85% din participantii la pilonul II inscrisi in sistem dupa aderarea initiala si-au lasat o buna parte din viitorul financiar la mana "loteriei”.
In trei ani, fondurile de pensii private obligatorii (pilonul II) au ajuns la active nete de peste 5,55 miliarde de lei (aproximativ 1,3 miliarde de euro), au realizat in mod constant randamente investitionale situate peste rata inflatiei si au ajuns printre cei mai importanti investitori la burse din Romania. Mai important, de rezultatele lor depinde in buna masura bunastarea la batranete a mai mult de 5 milioane dintre romanii activi astazi pe piata muncii. Cu toate acestea, fondurile nu reusesc sa starneasca interesul celor pentru care activitatea lor ar trebui sa conteze cel mai mult: propriii lor clienti, scrie Fin.ro
Liniste asurzitoare
La sfarsitul lui 2007 si in primele luni din 2008, ziarele si ecranele televizoarelor erau pline de reclame ale fondurilor de pensii private obligatorii, iar agentii de marketing "vanau” inclusiv pe strada semnaturile tinerilor salariati. Peste 3,8 milioane de romani au optat atunci pentru unul dintre fondurile de pensii aliniate la startul pilonului II si doar 332.000 au fost repartizati aleatoriu. Odata incheiata campania de aderare initiala, marketingul si publicitatea administratorilor de fonduri au amutit si a "murit” si interesul angajatilor pentru pensia privata obligatorie. Numai 187.678 de persoane s-au inscris la fonduri prin money mall investitii personale optiune explicita de la startul perioadei de aderare continua, 30 aprilie 2008, si pana in prezent, adica putin peste 16% din totalul celor intrati in sistem in perioada respectiva.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial