CSSPP a repartizat aleatoriu peste 80% dintre participantii la pilonul II de pensii facultative, in primul semestru
Data publicarii: 13-10-2011 | Finante-Banci
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a repartizat aleatoriu, in primul semestru al anului 2011, 114.000 persoane, reprezentand 82,66% din totalul participantilor la pilonul II de pensii facultative, ceea ce arata ca tinerii au un comportament pasiv fata de viitorul indepartat, a precizat miercuri Cornelia Coman, presedinte ING Pensii, in cadrul unei conferinte de specialitate.
Cel de-al saselea seminar din seria campaniei de informare publica 'Invata sa alegi! Pensia privata, o decizie tanara', organizat de CSSPP, a avut drept scop prezentarea oportunitatilor legate de economisirea prin sistemul de pensii private.
Conform CSSPP, in iunie 2011, 58,29% dintre participantii nou intrati in sistemul de pensii private aveau varsta de pana in 35 de ani, ceea ce inseamna ca majoritatea tinerilor nu au stiut sa isi aleaga singuri fondul de pensie.
,,Iesirea la pensie trebuie pregatita odata cu prima slujba si trebuie sa o facem astfel incat la acea varsta sa avem mijloacele financiare pentru un trai decent. Cresterea sperantei de viata face ca statul sa nu mai poata asigura o pensie care sa ne garanteze acest trai decent, iar alegerea corecta a fondului de pensie privata este solutia cea mai des intalnita la cetatenii din intreaga lume', a spus Mircea Oancea, presedintele CSSPP.
Contributia medie pe participant, pentru pilonul II, a fost, in iunie 2011, de 31,55 lei, in crestere fata de semestrul I 2010 cu 15,78% si cu 23,61% mai mare fata de finalul lui 2010. Numarul participantilor cu cel putin o contributie inregistrata de la inceputul functionarii sistemului de pensii administrate privat a fost de 5,06 milioane persoane.
In semestrul I din 2011, au fost virate contributii in valoare de 926,44 milioane lei, iar contributia medie la nivelul participantilor cu cel putin o asigurare, inregistrata de la inceputul functionarii sistemului, a fost de 33,20 lei .
Majoritatea participantilor la sistemul de pensii administrate privat au optat, conform datelor CSSPP pentru iunie 2011, pentru titlurile de stat - 66,28% din active pentru pilonul II si 65,52% pentru pilonul III.
Lansata in cursul anului 2010, campania publica a CSSPP urmareste sa educe populatia asupra necesitatii si importantei participarii la sistemul de pensii private.
Pana in prezent, peste 500 de studenti din cinci institutii de invatamant superior au participat la evenimentele din seria campaniei de informare publica 'Invata sa alegi! Pensia privata, o decizie tanara'.
Campania a fost lansata in octombrie 2010 si va continua si in anul 2012, pe mai multe directii - organizarea de seminarii de informare si educatie financiara a tinerilor din universitatile de stat si private, a angajatorilor din diverse regiuni ale tarii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI