Valoarea comertului electronic cu plata online a crescut cu 38% in primele 9 luni ale anului
Data publicarii: 08-10-2012 | Finante-Banci
In perioada ianuarie - septembrie 2012, volumul platilor online cu cardul a crescut cu 38% fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind volumul total inregistrat la nivelul anului 2011. Astfel, conform datelor Romcard, romanii au platit online produse si servicii in valoare de 165,8 milioane euro, platforma PayU inregistrand tranzactii in valoare de 138,4 milioane de euro.
"In aproape 7 ani, volumul platilor online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, pastrand constant un ritm de crestere de doua cifre, chiar si in perioada de criza. Din datele pe care le detinem, rata penetrarii platii online creste intr-un ritm mai lent, fiind relativ constanta in ultimii doi ani. Acest lucru demonstreaza ca plata online nu muta bani din offline, ci aduce o crestere reala de venituri. Iar rolul procesatorilor este sa ofere acele produse si servicii de care comerciantii au nevoie si care sa se integreze perfect in fluxurile lor logistice si operationale.”, explica Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU.
86% dintre cumparaturi au fost efectuate din Romania, restul tranzactiilor provenind din alte 199 de tari, in special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franta, Germania, Irlanda, Belgia si Cipru.
"Desi majoritatea tranzactiilor sunt efectuate din Romania, observam o crestere importanta a tranzactiilor din anumite tari. De exemplu, tranzactiile din Ungaria, Polonia si Marea Britanie au crescut cu 25%, 25% si respectiv 21%. Acest lucru demonstreaza un potential important de care magazinele online ar trebui sa tina cont”, declara Marin Mitroi, Director General Romcard.
Conform datelor din sistemul PayU, cele mai bune evolutii au fost inregistrate de magazinele online care vand cupoane de reduceri, confectii, cadouri si jucarii. Acestea si-au majorat vanzarile (numarul de tranzactii) cu 106%, 79%, 62% si respectiv 47%. De asemenea, organizatiile neguvernamentale au primit cu 87% mai multe donatii fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 56 euro in sistemul Romcard (67 euro in sistemul PayU).
La nivelul anumitor industrii, se remarca o crestere semnificativa a cosului de cumparaturi. Astfel, valoarea medie a unei donatii online a crescut cu 184%, de la 35 euro la 99 euro iar cosul mediu pe segmentul confectii s-a majorat cu 53%, de la 73 euro la 112 euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI