Camera Nationala invitata sa contribuie la finalizarea obiectivelor Agendei digitale pentru Romania, care va permite accesarea fondurilor europene in perioada 2014-2020
Data publicarii: 02-04-2013 | Finante-Banci
Piata comertului electronic din Romania, avantajele dar si provocarile carora comerciantii romani trebuie sa le faca fata in climatul economic actual, raspunderea juridica si modul de securizare a tranzactiilor au fost principalele subiecte abordate in cadrul Conferintei "Comertul electronic si e-business,” organizata de Camera Nationala.
La eveniment au participat dna Diana Voicu, Director, Ministerul pentru Societatea Informationala, dl Marius Ghenea, Presedintele Asociatiei Romane a Magazinelor Online, dna Silvia Axinescu, Asociat, Reff & Asociatii (partener Deloitte Romania) si dl Mihai Negulescu, Director, Raiffeisesn Bank Romania.
Intelegand impactul pe care noile tehnologii informationale si comunicarea il au asupra maturizarii mediului de afaceri si a modului de a face business la nivel international, Sistemul Cameral din Romania s-a preocupat cu prioritate de deprinderea abilitatilor pentru dezvoltarea afacerilor online, a spus in deschiderea conferintei dl Jose Iacobescu, Presedinte fondator al Uniunii Camerelor de Comert Bilaterale din Romania, membru asociat in Colegiul de Conducere al Camerei Nationale, Presedintele Camerei Bilaterale Romania-Liechtenstein, care a transmis mesajul al ES Presedintele Camerei de Comert Nationale, Dl Mihail M. Vlasov.
Avand in vedere rolul comertului electronic in economia romaneasca, singurul domeniu care, in conditii de criza economica a avut cresteri importante constante, creand locuri de munca, restructurand sectoare economice si schimband competitia pe piata globala, Camerele de Comert din tara noastra au organizat cursuri practice de e-business si e-commerce, finantate din fonduri europene, orientate in proportie de 90% spre insusirea aspectelor pragmatice de catre antreprenorii din diversele judete ale tarii.
Multumind pentru oportunitatea creata de Camera Nationala, prin organizarea acestei conferinte, dna Voicu a vorbit despre cadrul european si national de dezvoltare a comertului electronic, in conditiile in care in Romania este mult sub nivelul Europei, tinand cont ca sub 1% din totalul marfurilor vandute de retaileri au fost tranzactionate pe internet in 2010. Reprezentanta Guvernului a vorbit apoi despre necesitatea continuarii dialogului intermediat de Camera Nationala intre autoritati si mediul de afaceri, in special IMM-uri, pentru definitivarea obiectivelor de actiune propuse de Romania in cadrul Agendei digitale 2020.
Dl Marius Ghenea, Presedintele Asociatiei Romane a Magazinelor Online, s-a referit la cele mai semnificative provocari carora comerciantii trebuie sa le faca fata, subliniind importanta elaborarii unui plan de afaceri, cu un capitol destinat asigurarii capitalului de lucru sau lichiditatilor, tinand cont de refuzul bancilor de a finanta acest tip de business. Lipsa de informatii si de educatie privind siguranta platilor, care determina asteptari distorsionate din partea clientelei sunt, de asemenea, un factor de blocare a pietei de e-commerce in Romania, a subliniat vorbitorul.
Aspectele legislative legate de raspunderea juridica in mediul online au fost abordate dna Silvia Axinescu, Asociat, Reff & Asociatii si dl Mihai Negulescu, Director Raiffeisen Bank Romania a prezentat siguranta serviciilor e-commerce.
Oamenii de afaceri prezenti au continuat dezbaterea in cadrul unei sesiuni de networking.
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI