Sfaturi pentru consumatori la incheierea unui contract de credit

Data publicarii: 24-04-2013 | Finante-Banci

Exista banci care nu prezinta in oferte sau chiar in contracte toate costurile pentru serviciile prestate. Tinand cont de perioada economica pe care o parcurgem si de dificultatile finaciare pe care le avem in a returna creditele, serviciile financiare trebuie sa fie transparente, fara ambiguitati ce pot submina increderea consumatorilor, a afirmat presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Bogdan Cristian Nica.

Potrivit ANPC, Pentru a evita 'eventualele' surprize, in momentul semnarii unui contract de credit, debitorii trebuie:

  • - sa obtina informatii complete referitoare la conditiile de creditare, sa compare ofertele de pe piata si sa ia decizia tinand cont de nevoile si de posibilitatile financiare de care dispun pentru restituire;
  • - sa constientizeze faptul ca orice credit functioneaza prin intermediul unui cont curent care are costuri de administrare, retragere numerar etc. si care se adauga la cele aferente creditului;
  • - sa verifice cu atentie costurile totale pe care urmeaza sa le suporte, raportand aceste costuri la nivelul procentual de dobanda pe care banca il ofera si sa aleaga oferta pe care o considera cea mai avantajoasa;
  • - sa solicite bancii, la lichidarea creditelor, incetarea contractului si emiterea unei adrese care sa ateste faptul ca au fost stinse toate obligatiile dintre parti.