Cum interactioneaza clientii cu firmele, prin intermediul social media
Data publicarii: 08-07-2013 | IT&CCirca 35% dintre clienti utilizeaza social media pentru a interactiona cu companiile private, acestia fiind mult mai dispusi sa laude un serviciu sau produs decat sa reclame o experienta neplacuta
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), furnizor global de solutii integrate pentru comunicatii de business, estimeaza ca aproximativ 35% dintre consumatori utilizeaza social media pentru a interactiona cu companiile si ca doar o treime dintre acestia folosesc acest canal de comunicare ca serviciu pentru clienti, fiind mai mult interesati de cautarea de reduceri si realizarea de cumparaturi. De asemenea, clientii sunt mult mai dispusi sa utilizeze social media pentru a lauda un produs sau serviciu decat pentru reclama o experienta neplacuta.
"In mod cert, clientii si companiile private interactioneaza prin intermediul social media, aceasta tendinta fiind din ce in ce mai vizibila in intreaga lume, iar studiul nostru global a aratat preferinta clientilor de a lauda un serviciu sau produs bun, si nu de a reclama o experienta neplacuta. Putem observa aceeasi tendinta si in Europa de Est, insa atunci cand o persoana comenteaza cu privire la o experienta neplacuta, companiile care acorda atentie activitatii din social media incearca sa izoleze si sa rezolve problema, deoarece inteleg impactul pe care aceasta il poate avea asupra afacerii lor”, a apreciat Marcin Grygielski, Manager Teritorial pentru Europa de Est, Interactive Intelligence.
Potrivit informatiilor detinute de Interactive Intelligence, mai mult de 60% dintre clientii care utilizeaza social media pentru a interactiona cu companiile cauta reduceri, 55% dintre ei urmaresc realizarea de cumparaturi, in timp ce doar 37% utilizeaza social media ca serviciu pentru clienti. Cu toate acestea, aproximativ o treime dintre companii utilizeaza in prezent acest canal pentru a oferi servicii de suport si se estimeaza ca numarul lor va creste cu 15% in urmatorul an, intrucat popularitatea retelelor de socializare a crescut continuu in ultimii ani.
"Tendinta este aceea de a implica centrele de contact in activitatea din social media, pe masura ce procesul devine din ce in ce mai automatizat, insa tot departamentul de marketing este cel care incepe aceste interactiuni prin monitorizarea manuala a activitatii de pe retelele de socializare, filtrarea raspunsurilor care trebuie prelucrate si transferul activitatii catre departamentele abilitate, care trebuie sa raspunda”, a explicat Marcin Grygielski.
Aproximativ 45% dintre tineri prefera social media pentru interactiunea cu companiile
Social media este preferata de aproximativ 45% dintre clientii cu varsta sub 24 de ani si de mai mult de 55% dintre clientii cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani, preferinta pentru acest canal de interactiune scazand pe masura ce clientii inainteaza in varsta, potrivit celui mai recent sondaj realizat de Interactive Intelligence, Global Customer Service Experience Survey.
"Companiile trebuie sa fie pregatite sa isi serveasca clientii prin intermediul canalelor de socializare pe care acestia le utilizeaza, indiferent de varsta lor. Exista o varietate de instrumente pentru monitorizarea, analiza si ghidarea interactiunilor din social media, instrumente ce furnizeaza rapoarte si analize care ajuta companiile sa inteleaga cat de eficient isi ating obiectivele. Aceste instrumente se potrivesc oricarei companii si oricarei abordari - indiferent daca serviciul clienti este realizat prin social media de catre departamentul de marketing sau de agentii din centrele de contact”, a adaugat Marcin Grygielski.
Potrivit celor mai recente statistici privind utilizarea social media, aproximativ 90% dintre utilizatorii de Internet din Europa acceseaza retelele de socializare in mod regulat, mai mult de jumatate dintre acestia utilizand cel putin un website de socializare in fiecare zi. Dintre utilizatori, 45% si-au exprimat opinia in legatura cu produsele sau serviciile unei companii prin intermediul comentariilor postate pe retelele de socializare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI