Profitul Electrolux depaseste estimarile, dupa reducerea costurilor in Europa
Data publicarii: 20-07-2015 | EconomieGrupul suedez Electrolux a revenit pe profit în trimestrul doi din 2015, comparativ cu pierderile înregistrate în perioada similară din 2014, după reducerea costurilor în Europa, transmit RTT News şi Reuters.
Electrolux, care concurează cu Whirlpool şi LG Electronics pentru poziţia de lider al pieţei mondiale de electrocasnice, a anunţat că în perioada aprilie-iunie 2015 profitul său operaţional a urcat la 921 milioane de coroane (108 milioane de dolari), peste estimările analiştilor, de 800 milioane de coroane. Profitul net a totalizat 608 milioane de coroane, comparativ cu pierderi de 92 milioane de coroane în trimestrul doi din 2014.
Acţiunile companiei suedeze au urcat vineri cu 5,9%, la 268,30 coroane, la Bursa de la Stockholm.
Compania şi-a reafirmat estimările privind un avans al pieţei electrocasnicelor în acest an de 3-5% în America de Nord şi de 1-2% pentru piaţa europeană, dar a avertizat că evoluţiile din Europa de Est sunt dificil de estimat din cauza problemelor din Rusia şi Ucraina.
Vânzările au crescut cu 19% în trimestrul doi din 2015, la 31,4 miliarde de coroane, în timp ce analiştii se aşteptau la 29,4 miliarde de coroane. Avansul din primul trimestru s-a situat la 14%.
Aceste rezultate vin într-un moment în care Electrolux se pregăteşte să integreze divizia de electrocasnice a grupului american General Electric, pe care a cumpărat-o anul trecut pentru 3,3 miliarde de dolari. Electrolux şi-a reafirmat obiectivul de a finaliza această tranzacţie până la sfârşitul anului.
Electrolux, companie care vinde maşini de spălat, frigidere şi aragazuri sub mărcile AEG, Zanussi şi Frigidaire, este prezentă în România din 1995 prin divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi prin fabrica de aragazuri de la Satu Mare, la care deţine 99,52% din acţiuni.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online