UPDATE Nissan va cumpara 34% din actiunile Mitsubishi Motors pentru 1,9 miliarde de euro (oficial)
Data publicarii: 12-05-2016 | EconomieConstructorul auto japonez Nissan Motor Co va prelua, printr-o majorare de capital, 34% din actiunile compatriotului Mitsubishi Motors, care trece in prezent printr-o perioada dificila dupa ce a admis ca a exagerat economiile de combustibil pentru mai multe modele de automobile, arata documentele oficiale publicate joi, informeaza AFP.
Într-o notificare trimisă Agenției de Servicii Financiare din Japonia (FSA), și consultată de AFP, Mitsubishi Motors explica faptul că are intenția de vinde Nissan un pachet de 506,6 milioane noi acțiuni ordinare la un preț de 468,52 de yeni per titlu, adică un total de 237,36 miliarde yeni (1,9 miliarde de euro).
"Vom ajuta această companie să răspundă provocărilor cu care se confruntă, în special în redobândirea încrederii consumatorilor în consumul de combustibil al automobilelor sale", a declarat la rândul său directorul general de la Nissan și Renault, Carlos Ghosn. Acesta a adăugat că tranzacția în urma căreia Nissan va deveni cel mai mare acționar la Mitsubishi Motors este una de tip "win-win".
Acțiunile Mitsusbishi Motors valorau 495 de yeni miercuri, înainte ca în presă să apară informații referitoare la o posibilă alianță între Nissan și Mitsubishi. Joi, după ce ambele firme au confirmat că poartă discuții, acțiunile Mitsusbishi Motors au crescut cu 16,16%, până la 575 yeni per titlu.
Cele două companii sunt deja partenere: Nissan produce berline pentru Mitsubishi Motors, care la rândul său produce mini-vehicule pentru Nissan. În topul celor mai mare constructori auto niponi, Nissan ocupă locul patru iar Mitsubishi Motors locul șase.
Valoarea de piață a Mitsubishi Motors, al șaselea mare producător auto nipon, s-a redus la jumătate, până la aproximativ trei miliarde de dolari, după ce luna trecută trecută compania a admis că a exagerat economiile de combustibil pentru patru modele de automobile vândute pe piața japoneză și de asemenea că a utilizat metode de testare care nu respectă standardele japoneze începând din anul 1991.
Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, deține o participație de 43,4% din acțiunile Nissan, care la rândul său deține 15% din Renault, iar cele două companii au același director general, Carlos Ghosn.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI