UNTRR: Prevederea privind modificarea varstei minime pentru obtinerea permisului de conducere nu se regaseste in Proiectul Codului Rutier
Data publicarii: 13-05-2016 | EconomiePrevederea privind modificarea varstei minime pentru obtinerea permisului de conducere nu se regaseste in Proiectul Codului Rutier ci reprezinta numai o aliniere la o directiva europeana, atrag atentia reprezentantii Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), intr-un comunicat de presa transmis, vineri, AGERPRES.
'În data de 12.04.2016, la Senatul României, în Comisia pentru Administrație Publică și Organizarea Teritoriului a fost promovat Proiectul de lege privind Codul Rutier. Agențiile de presă și unele publicații, preluând surse parlamentare, au informat că la propunerea UNTRR în noul Cod Rutier s-a modificat vârsta minimă pentru obținerea permisului de conducere, Categoria C și CE, de la 21 la 18 ani. UNTRR atrage atenția că această prevedere nu se regăsește în Proiectul Codului Rutier, fiind vorba doar de o aliniere la Directiva 126/2006 care face referire la vârsta de 18 ani, ca vârstă minimă pentru obținerea categorie C, numai pentru anumite tipuri de vehicule', se menționează în comunicatul citat.
Potrivit UNTRR, în Proiectul Codului Rutier, la articolul 71, alineatul 2, se stipulează că 'vârsta minimă pentru Cat. C este de 18 ani, iar pentru Cat. D de 21 de ani pentru conducerea următoarelor categorii de vehicule: a. Vehiculele utilizate de pompieri și cele utilizate de forțele de menținere a ordinii publice; b.Vehiculele supuse unor teste la drum, în scopul reparațiilor sau întreținerilor'.
'Se poate observa că nu este vorba de o micșorare reală a vârstei pentru obținerea Cat. C și CE pentru tinerii care doresc să devină șoferi profesioniști, ci numai pentru un număr foarte redus de tineri care pot fi utilizați numai pentru tipuri speciale de autovehicule. În această situație, UNTRR consideră că Proiectul de lege privind Codul Rutier referitor la scăderea vârstei la 18 ani pentru obținerea Cat. C și CE nu reprezintă o rezolvare a problemei crizei actuale a forței de muncă în transporturile rutiere', susține UNTRR.
În acest context, UNTRR solicită modificarea art. 71, alin (2) prevăzut în Proiectul Codului Rutier, precum și derogarea de vârstă pentru obținerea permisului de conducere la categoriile C și CE, de la 21 de ani la 18 ani, pentru șoferii care pot conduce vehiculele companiilor de transport rutier de marfă.
'Este una din principalele măsuri pentru creșterea reală a numărului șoferilor profesioniști care ar aduce un plus valoare pieței transporturilor. Industria transporturilor rutiere din România aduce o contribuție în creștere la PIB-ul României, în special datorită exportului de servicii de transport rutier, contribuind la dezvoltarea economică a României', notează reprezentanții UNTRR.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România