Costescu: Am propus autoritatilor de la Bruxelles infiintarea unei Agentii Europene Rutiere, care sa fie gazduita de Romania
Data publicarii: 27-05-2016 | EconomieRomania a propus autoritatilor de la Bruxelles infiintarea unei Agentii Europene Rutiere, care sa fie gazduita de tara noastra, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, in cadrul unei conferinte organizate de catre Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).
El a arătat că România, deși și-a achitat încă de acum trei ani din punct de vedere tehnic toate obligațiile, nu a fost primită în Schengen.
"Acest lucru înseamnă acum pierderi și cheltuieli suplimentare pentru Europa, pentru că România are antrenamentul și tradiția de a apăra intrarea în Europa. Am fost atâta timp o poartă închisă în fața invaziilor din sud sau din altă direcție și am fi putut, dacă am fi fost acum în Schengen, să ne exercităm același rol. Investim milioane, câteodată miliarde pentru a asigura interoperabilitatea și accesul transfrontalier, dar pe de altă parte, printr-o măsură birocratică, punem transportatorii să stea ore în șir la graniță la coadă, după ce am investit acele miliarde. Este o politică anormală și multe dintre probleme s-ar fi rezolvat dacă România ar fi fost acum membru Schengen", a subliniat Costescu.
Ministrul a mai spus că a cerut tuturor reprezentanților României care participă la întâlniri la nivel european să devină jucători activi, pentru a susține punctul de vedere al României și pentru a promova interesul țării în comunitatea europeană.
"Poziția României este că aceste lucruri trebuie reglementate printr-o Agenție Europeană Rutieră, care va putea să asigure echilibrul între țările care în acest moment au o orientare protecționistă față de piață și celelalte țări, printre care se află și România, care sunt țări emergente, care vin puternic din urmă și care creează probleme pe piața celorlalte. Nu este bine ca fiecare stat să aibă propriile măsuri, să începem un război. Trebuie să existe această Agenției Europeană Rutieră după modelul celor din sectorul feroviar și al aviației. Este timpul să existe o strategie și în sectorul rutier", a adăugat ministrul.
Costescu a arătat că România și-a exprimat disponibilitatea de a găzdui această Agenție Europeană Rutieră.
"Ar fi pentru noi o premieră. Suntem unul dintre statele mari nou-intrate în UE care nu are o agenție europeană, iar acest lucru ar fi o mare realizare și pentru România prin faptul că toți acești specialiști din zona rutieră ar putea să vină să interacționeze și cu specialiștii noștri și împreună să dăm Europei o legislație și o implementare coerentă, pentru că acesta lipsește acum", a completat el.
Ministrul Transporturilor a mai spus că luna viitoare Guvernul va aproba și o lege privind siguranța rutieră, având în vedere faptul că România se află pe ultimul loc în UE la acest capitol.
"Mi-am început prima zi de ministru citind un e-mail de la comisarul european care ne anunța că suntem pe ultimul loc în ceea ce privește strategia de siguranță rutieră. Aceasta se întâmpla în noiembrie. Nu era normal ca o țară de nivelul României să nu aibă acest lucru. Această lege a fost finalizată și în luna iunie va fi aprobată de Guvern și vom putea trece la pasul doi, concret, adică la măsuri de implementare a siguranței rutiere", a adăugat Costescu.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024