Dieselgate: Stefan Knirsch, seful Departamentului de Cercetare-Dezvoltare al Audi, demisioneaza
Data publicarii: 26-09-2016 | EconomieStefan Knirsch, seful Departamentului de Cercetare-Dezvoltare al Audi, va parasi imediat compania, a anuntat luni divizia de lux a grupului german Volkswagen, la doar o saptamana dupa ce publicatia Bild am Sonntag informa ca ar fi implicat in scandalul emisiilor (Dieselgate), transmite Financial Times (FT).
În decembrie, Consiliul de supervizare al Audi l-a numit pe Stefan Knirsch, șeful Departamentului de Dezvoltare a Motoarelor, în funcția de director al Departamentului de Cercetare-Dezvoltare la Audi. Acesta l-a înlocuit pe Ulrich Hackenberg, suspendat din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor motoarelor diesel de tip EA 189. Ulterior, Ulrich Hackenberg a demisionat. Șeful VW, Matthias Müller, declarase în acel moment că Stefan Knirsch are calificări excelente. Investigațiile privind scandalul emisiilor, conduse de firma americană de avocatură Jones Day, au arătat că Stefan Knirsch, membru al Consiliului de Administrație al Audi, știa despre utilizarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel de trei litri și a dat declarații mincinoase în instanță. Deja conducerea Audi i-a cerut lui Stefan Knirsch să elibereze biroul, susține Bild am Sonntag. Într-o scurtă declarație, luni, Audi a confirmat că Stefan Knirsch a ajuns la un acord cu Consiliul de supervizare al Audi privind demisia sa. Nu au fost oferite detalii suplimentare. Plecarea vine la doar câteva săptămâni după ce un inginer cu vechime îndelungată la Volkswagen, James Liang, a devenit primul inculpat în SUA în scandalul emisiilor. El a fost de acord să coopereze cu autoritățile SUA. Stefan Knirsch, în vârstă de 50 de ani, și-a început cariera la Audi în 1990, ca inginer. În 1996 s-a transferat la Porsche, unde a lucrat timp de 15 ani la dezvoltarea motoarelor, iar în 2013 a revenit la Audi. Audi a recunoscut în fața autorităților de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor V6 de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA. Anterior, reprezentanții Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce VW și au dezmințit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte. Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen și Porsche vândute începând cu 2009 în SUA. Volkswagen a anunțat recent că va plăti 15,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania