Dieselgate: Stefan Knirsch, seful Departamentului de Cercetare-Dezvoltare al Audi, demisioneaza
Data publicarii: 26-09-2016 | EconomieStefan Knirsch, seful Departamentului de Cercetare-Dezvoltare al Audi, va parasi imediat compania, a anuntat luni divizia de lux a grupului german Volkswagen, la doar o saptamana dupa ce publicatia Bild am Sonntag informa ca ar fi implicat in scandalul emisiilor (Dieselgate), transmite Financial Times (FT).
În decembrie, Consiliul de supervizare al Audi l-a numit pe Stefan Knirsch, șeful Departamentului de Dezvoltare a Motoarelor, în funcția de director al Departamentului de Cercetare-Dezvoltare la Audi. Acesta l-a înlocuit pe Ulrich Hackenberg, suspendat din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor motoarelor diesel de tip EA 189. Ulterior, Ulrich Hackenberg a demisionat. Șeful VW, Matthias Müller, declarase în acel moment că Stefan Knirsch are calificări excelente. Investigațiile privind scandalul emisiilor, conduse de firma americană de avocatură Jones Day, au arătat că Stefan Knirsch, membru al Consiliului de Administrație al Audi, știa despre utilizarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel de trei litri și a dat declarații mincinoase în instanță. Deja conducerea Audi i-a cerut lui Stefan Knirsch să elibereze biroul, susține Bild am Sonntag. Într-o scurtă declarație, luni, Audi a confirmat că Stefan Knirsch a ajuns la un acord cu Consiliul de supervizare al Audi privind demisia sa. Nu au fost oferite detalii suplimentare. Plecarea vine la doar câteva săptămâni după ce un inginer cu vechime îndelungată la Volkswagen, James Liang, a devenit primul inculpat în SUA în scandalul emisiilor. El a fost de acord să coopereze cu autoritățile SUA. Stefan Knirsch, în vârstă de 50 de ani, și-a început cariera la Audi în 1990, ca inginer. În 1996 s-a transferat la Porsche, unde a lucrat timp de 15 ani la dezvoltarea motoarelor, iar în 2013 a revenit la Audi. Audi a recunoscut în fața autorităților de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor V6 de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA. Anterior, reprezentanții Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce VW și au dezmințit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte. Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen și Porsche vândute începând cu 2009 în SUA. Volkswagen a anunțat recent că va plăti 15,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate