Dieselgate: Stefan Knirsch, seful Departamentului de Cercetare-Dezvoltare al Audi, demisioneaza
Data publicarii: 26-09-2016 | EconomieStefan Knirsch, seful Departamentului de Cercetare-Dezvoltare al Audi, va parasi imediat compania, a anuntat luni divizia de lux a grupului german Volkswagen, la doar o saptamana dupa ce publicatia Bild am Sonntag informa ca ar fi implicat in scandalul emisiilor (Dieselgate), transmite Financial Times (FT).
În decembrie, Consiliul de supervizare al Audi l-a numit pe Stefan Knirsch, șeful Departamentului de Dezvoltare a Motoarelor, în funcția de director al Departamentului de Cercetare-Dezvoltare la Audi. Acesta l-a înlocuit pe Ulrich Hackenberg, suspendat din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor motoarelor diesel de tip EA 189. Ulterior, Ulrich Hackenberg a demisionat. Șeful VW, Matthias Müller, declarase în acel moment că Stefan Knirsch are calificări excelente. Investigațiile privind scandalul emisiilor, conduse de firma americană de avocatură Jones Day, au arătat că Stefan Knirsch, membru al Consiliului de Administrație al Audi, știa despre utilizarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel de trei litri și a dat declarații mincinoase în instanță. Deja conducerea Audi i-a cerut lui Stefan Knirsch să elibereze biroul, susține Bild am Sonntag. Într-o scurtă declarație, luni, Audi a confirmat că Stefan Knirsch a ajuns la un acord cu Consiliul de supervizare al Audi privind demisia sa. Nu au fost oferite detalii suplimentare. Plecarea vine la doar câteva săptămâni după ce un inginer cu vechime îndelungată la Volkswagen, James Liang, a devenit primul inculpat în SUA în scandalul emisiilor. El a fost de acord să coopereze cu autoritățile SUA. Stefan Knirsch, în vârstă de 50 de ani, și-a început cariera la Audi în 1990, ca inginer. În 1996 s-a transferat la Porsche, unde a lucrat timp de 15 ani la dezvoltarea motoarelor, iar în 2013 a revenit la Audi. Audi a recunoscut în fața autorităților de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor V6 de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA. Anterior, reprezentanții Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce VW și au dezmințit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte. Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen și Porsche vândute începând cu 2009 în SUA. Volkswagen a anunțat recent că va plăti 15,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București