Sindicat ROMATSA: Desi incasarile sunt tot mai mari, ROMATSA inregistreaza pierderi
Data publicarii: 24-08-2017 | EconomieSindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR) solicita premierului Mihai Tudose rezolvarea problemelor cu care se confrunta ROMATSA, printre care se numara lipsa unui buget aprobat, lipsa unui contract colectiv de munca, managementul defectuos, precum si faptul ca, in ciuda incasarilor tot mai mari inregistrate, compania are pierderi.
"Vă aducem la cunoștință că nici până astăzi ROMATSA nu are un buget aprobat, de luni de zile consiliul de administrație este într-un provizorat extrem de nociv, directorul general este tot provizoiu. ROMATSA este îndreptată spre faliment prin planul de performanță în care am fost angregați de managementul defectuos (sau intenționat?). Nu avem contract colectiv de muncă din 1 septembrie 2016. Suntem în conflict colectiv declanșat de aproape un an de zile. Am fost nevoiți să recurgem la greva de avertisment și greva propriu-zisă, deși nu ne doream acest lucru. Ne-am adresat în repetate rânduri, în scris, documentat, și argumentat, consiliului de administrație, ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc și în ultimă instanță dumneavoastră, dar din nicio direcție nu a apărut o soluție coerentă, ci doar cel mult amânări și tergiversări la nesfârșit. Managementul este ca și inexistent, atât la nivelul instituției cât și la cel al Ministerului Transporturilor, întrucât nu s-a respectat nimic din prevederile OUG 109/2011, privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare", explică reprezentanții ATSR âîntr-o scrisoare deschisă adresată prim-ministrului.
De asemenea, sindicatul trage în continuare atenția că, deși activitatea și veniturile au crescut în fiecare an, compania a înregistrat pierderi de peste 53 de milioane de lei în 2016.
"În tot acest timp, prin efortul angajaților, activitatea și veniturile companiei au crescut an de an. Și totuși (sau paradoxal poate tocmai din această cauză), ROMATSA este lăsată în derivă. Deși încasările sunt tot mai mari, ROMATSA a înregistrat pe anul 2016 pierderi de peste 53 de milioane de lei și perspectiva actuală este că pierderile vor fi și mai mari în 2017-2019, în timp ce veniturile produse de noi vor fi și ele tot mai mari, sau poate că acesta este planul — lipsirea de resursele pe care le producem și dezintegrarea ROMATSA? Dovadă recenta hotărâre a consiliului de administrație ca în condițiile pierderilor amintite pe 2016 să verse la bugetul statului din rezervele Regiei peste 39 de milioane de lei. De aceea suntem extrem de îngrijorați dar și hotărâți să ne apărăm locurile de muncă și drepturile, prin toate mijloacele legale", se mai spune în scrisoarea deschisă.
Sindicaliștii precizează că nu doresc reluarea grevei, fiind deschiși dialogului și negocierii.
"Nu ne dorim reluarea grevei propriu-zise, dar se pare că este ultima formă de acțiune sindicală la care ne provoacă persoanele din acest management defectuos. Dimpotrivă, suntem deschiși dialogului, negocieri și găsirii unor soluții concrete în cadrul unui plan coerent și mai ales rezonabil, credibil și responsabil", conform ATSR.
De altfel, pe 7 august ATSR a trimis o cerere de audiență primului ministru, fără a primi însă vreun răspuns în acest sens.
"În încercarea de a evita soluții extreme care ne afectează inevitabil pasagerii, v-am adresat în data de 7 august o cerere de audiență la care nu am primit niciun răspuns. Spre surprinderea noastră, în ședința de Guvern din 18 august, în care ați criticat activitatea Ministerului Transporturilor, în special a ministrului Răzvan Cuc, nu am auzit nimic despre ROMATSA, nici despre starea deplorabilă a pistelor de la Aeroportul Otopeni, pe care controlorii de trafic trebuie să manevreze aeronavele", mai afirmă sindicaliștii.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online