Romanii au consumat anul trecut cu 5% mai multe bauturi alcoolice
Data publicarii: 03-09-2017 | EconomieUn roman a consumat, in medie, 30,156 litri de bauturi alcoolice, anul trecut, in crestere cu 5% fata de anul precedent, cea mai mare cantitate fiind reprezentata de bere, cu peste 16,584 litri, se arata intr-o publicatie a Institutului National de Statistica (INS) transmisa la solicitarea AGERPRES.
De asemenea, anul trecut o persoană a consumat lunar, în medie, 0,893 litri de vin și 0,21 litri de țuică și rachiuri naturale.
Din punctul de vedere al cheltuielilor pe băuturi bahice, un român cumpărat, în medie, 18,684 litri. Media lunară arată că un român a cumpărat 1,557 litri de băuturi alcoolice, din care 1,251 litri de bere, 0,246 litri de vin și 0,042 litri de țuică și rachiuri naturale.
Totodată, din punctul de vedere al banilor cheltuiți pe băutură, într-un an românul scoate din buzunar 97,2 lei. Cea mai mare cantitate de băuturi alcoolice este cumpărată în mediul urban, respectiv, 1,639 litri lunar, în medie, în timp ce, în rural, un român achiziționează 1,461 litri.
"Principala destinație a cheltuielilor gospodăriilor — consumul — a deținut, în medie pe ansamblul gospodăriilor, 71,7% din cheltuielile totale. Cheltuielile de consum au reprezentat 1.810,8 lei lunar pe o gospodărie, iar cheltuielile bănești pentru cumpărarea de produse alimentare (inclusiv cheltuielile în unitățile de alimentație publică), nealimentare și pentru plata serviciilor 1612,6 lei lunar (63,9% din cheltuielile totale).
Cealaltă parte a cheltuielilor de consum, contravaloarea consumului uman din resurse proprii (acele produse alimentare și nealimentare din resurse proprii care sunt consumate de membrii gospodăriei) a fost egală cu 198,1 lei pe gospodărie și a reprezentat 7,8% din cheltuielile totale', informează INS.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI