Ceasurile "Swiss-made" nu sunt 100% elvetiene
Data publicarii: 07-12-2017 | EconomieCei care cumpara un ceas cu eticheta "Swiss-made" crezand ca este vorba de un ceas produs in intregime in Elvetia ar putea sa se insele, in conditiile in care o parte din componente precum cadranele, geamul sau cutiile ceasurilor sunt produse in China, Thailanda sau Mauritius, pentru ca la final sa ajunga in ceasurile care sunt vandute sub eticheta "Swiss-made", informeaza Reuters.
Regulile pentru producătorii care doresc să beneficieze de prestigioasa etichetă "Swiss-made", pentru care cumpărătorii sunt dispuși să plătească o primă, au fost înăsprite în acest an. Cerința cheie este ca 60% din costurile de producție să fie suportate în Elveția, față de pragul de 50% în trecut care se aplica doar mecanismului principal al ceasului. Noile reguli sunt menite să crească încrederea cumpărătorilor în eticheta "Swiss-made" și să protejeze industria elvețiană de orologerie de concurență, în special cea asiatică.
Însă înăsprirea regulilor a făcut mai dificilă reducerea costurilor pentru producătorii de ceasuri elvețiene mai ieftine într-un moment în care industria trece printr-o criză severă. În schimb, au permit producătorilor de ceasuri mai scumpe să majoreze ponderea componentelor care vin din Asia pentru a-și proteja marjele de profit.
"După ce regulile referitoare la "Swiss-made" au fost înăsprite avem mai puține comenzi, nu mai multe. Unii din clienții noștri ne cer să producem jumătate din componente în China pentru ca să putem fi mai ieftini", a declarat Alain Marietta, de la producătorul de cadrane Metalem, care are sediul în orașul Le Locle, în cantonul Neuchâtel, leagănul industriei elvețiene de orologerie.
Mărcile de ceasuri cele mai accesibile au dificultăți în a face profit în Elveția din cauza salariilor ridicate, marjelor reduse și concurenței străine intense care împiedică producătorii elvețieni să majoreze prețurile.
Datele publicate de Federația industriei elvețiene de orologerie arată că exporturile de ceasuri cu prețuri de până la 600 de franci (514 euro) au scăzut cu 11% în primele zece luni ale acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, față de o creștere de 2,4% pentru toate categoriile de ceasuri.
În ultimii ani au apărut companii specializate care oferă mărci de ceasuri care beneficiază de eticheta "Swiss-made", chiar dacă delocalizează la maxim producția de componente în țările cu costuri reduse. De exemplu, EOS Watch Development promite pe site-ul său de Internet să livreze ceasuri "Swiss-made" care permit clienților să facă economii prin combinarea furnizorilor elvețieni cu cei asiatici.
Pe segmentul ceasurilor de top, unde un exemplar se vinde pentru mai multe mii de franci, scăderea puternică a cererii după criza financiară din 2008 a dus la diminuarea profiturilor.
"Unele mărci de lux care anterior nici nu concepeau să cumpere componente din străinătate din motive de etică dar și pentru că prețul de comercializare al produselor lor este unul excesiv, permit în prezent acest lucru" a spus un producător elvețian de cadrane care a dorit să își păstreze anonimatul. Potrivit acestuia propria sa companie produce cadranele în special în Mauritius, unde salariile sunt mult mai mici, dar datorită unor operațiuni tehnice realizate în Elveția aceste cadrane pot beneficia de eticheta "Swiss-made".
Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveției și asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial