Kaspersky Lab: Atacurile de tip phishing sunt în creștere
Data publicarii: 12-04-2019 | IT&CAtacurile de tip spam si phishing sunt doua dintre cele mai des intalnite metode de atacuri cibernetice din ultimii ani. Infractorii cibernetici. Potrivit raportului Kaspersky Lab pentru anul 2018, infractorii au profitat de prevederile legale cum ar fi GDPR, testand vigilenta oamenilor si a autoritatilor in acest an prin peste 120 de milioane de atacuri prin e-mail doar la nivelul anului 2018.
Cercetarile Kaspersky Lab au relevat de asemenea o tendinta de a construi mesajele de tip Phishing in detaliu, mesaje menite sa imite comunicarea autentica cu companiile vizate de aceste atacuri, precum mesajele venite din partea bancilor sau a firmelor de contabilitate. In cele mai multe cazuri, acestea contin elemente vizuale autentice precum logo-ul companiei, elemente de identificare precum numele si functia unui angajat cheie real dar si fisiere anexe disponibile in formate care nu sunt utilizate in mod curent si care pot dezvalui imediat destinatia mesajelor precum ISO, OQY, PIf si PUB, fisiere menite sa treaca peste testele solutiilor de securitate disponibile la utilizatori. Cele mai vizate companii sunt si cele care beneficiaza si de increderea cea mai mare in randul utilizatorilor finali precum Microsoft, PayPal sau Facebook.
Potrivit raportului Kaspersky Lab, e-mailul reprezinta si prima si cea mai facila usa catre infrastructurile corporative, nu doar catre utilizatorul final. Pentru infractorii cibernetici, pacalirea angajatilor cu mesaje si e-mailuri de tip phishing reprezinta una dintre cele mai eficiente si mai directe metode dea realiza o bresa de securitate in reteaua interna a companiei in care acestia isi desfasoara activitatea. Datele culese de Kaspersky Lab de-a lungul anului 2018 releva o tendinta crescanda de a construi mesaje de phishing cat mai detaliate, mesaje menite sa imite in cele mai mici detalii comunicarea autentica cu bancile sau firmele de contabilitate.
Cele mai mari victime pe parcursul anului 2018 au fost companiile globale de Internet, 24% dintre atacuri fiind indreptate catre portalurile web. Infractorii cibernetici urmaresc obtinerea - si pot obtine - datele de autentificare ale utilizatorilor urmand ca acestea sa fie utilizate direct sau vandute catre companii terte in mod ilicit. Potrivit Kaspersky, dupa informatiile privind conturile bancare, datele pentru accesarea unor servicii de Internet populare obtin cele mai mari preturi pe Dark Web si pot prin urmare fi valorificate cel mai usor si cu cele mai mari profituri. Spre exemplu, potrivit aceluiasi raport, datele de conectare la Facebook s-au dublat ca valoare in anul 2017, trendul fiind ascendent si in anii urmatori.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI