Microsoft aniversează împreună cu clienții săi, un an de GDPR
Data publicarii: 31-05-2019 | EconomieAu trecut doar câteva zile de la aniversarea unui an de la intrarea în vigoare a Regulamentului General al Uniunii Europene privind protecția datelor, cunoscut și sub numele de GDPR. Revoluționar din punct de vedere al confidențialității, acest cadru legislativ le permite tuturor locuitorilor Uniunii Europene, un control total în ceea ce privește informațiile și datele cu caracter personal și în același timp, le oferă încrederea deplină că tehnologiile moderne pot fi utilizate în siguranță și libertate totală.
Deși la început legea europeană a creat panică în rândul companiilor și persoanelor fizice care dețin situri web, măsura s-a dovedit una cât se poate de binevenită iar problemele legate de implementarea ei s-au rezolvat încă înainte ca aceasta sa intre în vigoare în mod oficial.
„Companiile globale au demonstrat că îl pot adopta și au reușit să implementeze noi sisteme pentru a garanta că oamenii înțeleg și își pot controla datele personale. Regulamentul a inspirat o mișcare globală pentru o reglementare mai solidă a confidențialității, prin adoptarea de noi legi în Brazilia, China, India, Japonia, Coreea de Sud, Thailanda și în alte părți.”, menționează Julie Brill, Corporate VP & Deputy General Counsel, Microsoft, în articolul publicat pe blogul Microsoft On the Issues.
Care este însă legătura dintre GDPR și Microsoft? Ei bine, compania americană încurajează oamenii să își gestioneze informațiile cu caracter personal în concordanță cu GDPR și mai ales, având ca punct de plecare această lege care a devenit fundamentală pentru industria de web si IT a Europei de azi. În acest sens, Microsoft a for prima companie care a implementat și furnizat Gdpr în drepturile de control al datelor clienților săi, extinzând această opțiune la nivelul întregii lumi și nu doar a continentului european, unde este obligatorie.
Aceste opțiuni sunt disponibile în cadrul panoului de control al Microsoft pentru confidențialitate. Nu discutăm despre o opțiune disponibilă în cel mai popular produs al companiei, sistemul de operare Windows ci în însăși contul personal pe care cei are folosesc și celelalte servicii ale Microsoft, și-l crează voluntar pe platforma dedicată.
Potrivit datelor oficiale, de la intrarea în vigoare a GDPR și până acum, nu mai puțin de 18 milioane de utilizatori din întreaga lume au decis utilizarea acestor instrumente de control disponibile în cadrul contului Microsoft pentru a-și gestiona datele personale. În acest sens, cel mai mare nivel de implicare vine din Statele Unite, unde peste 6,7 milioane de persoane au utilizat până acum panoul de control pentru confidențialitate.
Se discută însă în continuare despre cadrul legal al aplicării noilor prevederi astfel încât să se înlesnească interoperabilitatea și circulația datelor peste limitele granițelor naționale sau ale Uniunii Europene.
Deși la început legea europeană a creat panică în rândul companiilor și persoanelor fizice care dețin situri web, măsura s-a dovedit una cât se poate de binevenită iar problemele legate de implementarea ei s-au rezolvat încă înainte ca aceasta sa intre în vigoare în mod oficial.
„Companiile globale au demonstrat că îl pot adopta și au reușit să implementeze noi sisteme pentru a garanta că oamenii înțeleg și își pot controla datele personale. Regulamentul a inspirat o mișcare globală pentru o reglementare mai solidă a confidențialității, prin adoptarea de noi legi în Brazilia, China, India, Japonia, Coreea de Sud, Thailanda și în alte părți.”, menționează Julie Brill, Corporate VP & Deputy General Counsel, Microsoft, în articolul publicat pe blogul Microsoft On the Issues.
Care este însă legătura dintre GDPR și Microsoft? Ei bine, compania americană încurajează oamenii să își gestioneze informațiile cu caracter personal în concordanță cu GDPR și mai ales, având ca punct de plecare această lege care a devenit fundamentală pentru industria de web si IT a Europei de azi. În acest sens, Microsoft a for prima companie care a implementat și furnizat Gdpr în drepturile de control al datelor clienților săi, extinzând această opțiune la nivelul întregii lumi și nu doar a continentului european, unde este obligatorie.
Aceste opțiuni sunt disponibile în cadrul panoului de control al Microsoft pentru confidențialitate. Nu discutăm despre o opțiune disponibilă în cel mai popular produs al companiei, sistemul de operare Windows ci în însăși contul personal pe care cei are folosesc și celelalte servicii ale Microsoft, și-l crează voluntar pe platforma dedicată.
Potrivit datelor oficiale, de la intrarea în vigoare a GDPR și până acum, nu mai puțin de 18 milioane de utilizatori din întreaga lume au decis utilizarea acestor instrumente de control disponibile în cadrul contului Microsoft pentru a-și gestiona datele personale. În acest sens, cel mai mare nivel de implicare vine din Statele Unite, unde peste 6,7 milioane de persoane au utilizat până acum panoul de control pentru confidențialitate.
Se discută însă în continuare despre cadrul legal al aplicării noilor prevederi astfel încât să se înlesnească interoperabilitatea și circulația datelor peste limitele granițelor naționale sau ale Uniunii Europene.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România