România, în topul european în ceea ce privește dezvoltarea parcurilor de retail
Data publicarii: 05-07-2019 | EconomiePotrivit unui raport făcut public recent de către Cushman & Wakefield, România se află în topul țărilor europene în ceea ce privește dezvoltarea parcurilor de retail, fiind devansată doar de Franța, Marea Britanie, Spania și Italia. Informațiile ne-au fost furnizate în urma studiului-raport European Retail Park – What’s Next, realizat de compania de consultanță imobiliară amintită mai sus pentru anul 2018.
Potrivit acestui raport, pe durata anului 2018, în România, au fost livrate parcuri de retail cu suprafața totală de 76.000 de metri pătrați suprafață care reprezintă 73% din spațiu comercial total dat în folosință anul trecut. Astfel stocul de parcuri de retail disponibil pe piața din țara noastră a crescut la 1,3 milioane de metri pătrați, similar celui din Cehia unde populația este mai mică, ceea ce indică un potențial de creștere în România.
În același timp, se așteaptă o continuă dezvoltare din acest punct de vedere în țara noastră, România continuând să fie în topul țărilor europene și în anii următori, parcurile de retail funcționând și fiind fiabile atât în orașele mari unde continuă să se construiască centre comerciale de tip mall cât și în localitățile mai mici unde acest tip de businessuri nu pot funcționa, fiind înlocuite de supermarketuri de dimensiuni mai mici.
„Cu toate că majoritatea livrărilor din 2018 s-au concentrat pe segmentul parcurilor de retail, considerăm că în România mai este loc de creștere pe acest segment. Confortul și proximitatea devin din ce în ce mai căutate şi ne așteptăm ca în următorii ani să fie livrate mai multe parcuri de retail ca ofertă complementară pentru schemele dominante. Având în vedere o evoluție bună a pieței de retail și o creștere a consumului de 8% în prima parte a anului, una dintre cele mai mari din Europa, dezvoltatorii cei mai activi, precum Prime Kapital sau Mitiska REIM, caută în mod constant oportunități de investiții în orașele care nu sunt integral acoperite sau în orașele fără scheme moderne de retail” spune Bogdan Marcu, Partner Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Dacă e să privim Europa ca pe un tot unitar, la nivelul bătrânului continent, spațiile comerciale au crescut în anul 2018 cu 2,2%, ajungând la 50,1 milioane de metru pătrați. 89% din acest stoc este concentrat în Europa de Vest, Germania, Franța și Marea Britanie rămânând în continuare cele mai dezvoltate piețe.
Potrivit acestui raport, pe durata anului 2018, în România, au fost livrate parcuri de retail cu suprafața totală de 76.000 de metri pătrați suprafață care reprezintă 73% din spațiu comercial total dat în folosință anul trecut. Astfel stocul de parcuri de retail disponibil pe piața din țara noastră a crescut la 1,3 milioane de metri pătrați, similar celui din Cehia unde populația este mai mică, ceea ce indică un potențial de creștere în România.
În același timp, se așteaptă o continuă dezvoltare din acest punct de vedere în țara noastră, România continuând să fie în topul țărilor europene și în anii următori, parcurile de retail funcționând și fiind fiabile atât în orașele mari unde continuă să se construiască centre comerciale de tip mall cât și în localitățile mai mici unde acest tip de businessuri nu pot funcționa, fiind înlocuite de supermarketuri de dimensiuni mai mici.
„Cu toate că majoritatea livrărilor din 2018 s-au concentrat pe segmentul parcurilor de retail, considerăm că în România mai este loc de creștere pe acest segment. Confortul și proximitatea devin din ce în ce mai căutate şi ne așteptăm ca în următorii ani să fie livrate mai multe parcuri de retail ca ofertă complementară pentru schemele dominante. Având în vedere o evoluție bună a pieței de retail și o creștere a consumului de 8% în prima parte a anului, una dintre cele mai mari din Europa, dezvoltatorii cei mai activi, precum Prime Kapital sau Mitiska REIM, caută în mod constant oportunități de investiții în orașele care nu sunt integral acoperite sau în orașele fără scheme moderne de retail” spune Bogdan Marcu, Partner Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Dacă e să privim Europa ca pe un tot unitar, la nivelul bătrânului continent, spațiile comerciale au crescut în anul 2018 cu 2,2%, ajungând la 50,1 milioane de metru pătrați. 89% din acest stoc este concentrat în Europa de Vest, Germania, Franța și Marea Britanie rămânând în continuare cele mai dezvoltate piețe.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI