Sondaj PwC: Companiile vor mai multe informații cu privire la riscuri în rapoartele de audit

Data publicarii: 03-09-2019 | Economie
Potrivit unui sondaj distribuit recent de către PwC, companiile din România și în special investitorii din aceste companii, și-ar dori ca rapoartele de audit să conțină mai multe informații cu privire la perspectivele și riscurile posibile, la factorii de risc pe care le-ar putea întâmpina afacerile lor precum și despre capacitatea acestora de a le face față.

Potrivit sondajului, majoritatea celor chestionați apreciază activitățile de audit din prezent, considerându-le importante în contextul economic actual însă, consideră că acest tip de activitate și implicit rapoartele furnizate de audite pot fi îmbunătățite, inclusiv prin automatizare și inteligență artificială, două lucruri importante care le-ar permite auditorilor să elimine activitățile repetitive și astfel, să se concentreze mai mult pe înțelegerea afacerilor.

”Auditul este foarte important și trebuie să evolueze, Dacă o companie are probleme, efectele sunt resimțite atât de către acționari, cât și de piața în care activează sau de alte sectoare. În acest context au apărut multe întrebări despre viitorul auditului, iar sondajul PwC este un punct de pornire în acest demers care impune o revizuire fundamentală a întregului sistem de raportare pentru a le da părților interesate siguranța că informațiile sunt de încredere”, spune Kenneth Spiteri, Partener Servicii de Audit, PwC România.

Potrivit sondajului, 68% din membrii comunității de investiții și 80% din liderii de afaceri consideră că auditul statutar din prezent satisface nevoile companiilor. Mai mult, 72% dintre investitori și 79% dintre companii vor mai multe informații despre perspectivele și riscurile viitoare ale unei companii în cadrului unui audit statutar.



“Chiar dacă prin natura sa, auditul se referă la trecut, investitorii și celelalte părți interesate sunt mult mai preocupate de viitor. Din acest motiv, din sondaj a rezultat că își doresc din partea auditului un singur raport coerent pe baza căruia să poată lua decizii informate. Se așteaptă ca auditori să aibă o înțelegere mai profundă a afacerii si șă le furnizeze mai multe informații despre perspectivele companiei și scenariile în care modelul de afaceri ar putea eșua”, arată Kenneth Spiteri.
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG