PwC: Automatizarea reprezintă nivelul următor al eficienței
Data publicarii: 07-01-2020 | EconomieMulte companii se află deja la a doua sau a treia generație succesivă de optimizare a costurilor și implicit de creștere a productivității, lucruri realizabile în mod special prin intermediul automatizării. Pârghiile pe care companiile le au la dispoziție în acest sens includ externalizarea unor procese, implementarea unor soluții ERP precum și rationalizarea portofoliului. S-au utilizat și vor continua să se utilizeze într-un procent din ce în ce mai mare tehnologii de ultimă generație precum Machine Learning, Inteligența Artificială sau Robotic Process Automation (RPA).
Potrivit unui studiu recent realizat de PwC și Grupul Brunswick la nivel global, 70 de procente din managerii intervievați cu ocazia acestuia au recunoscut faptul că folosesc inteligența artificială și soluții de automatizare pentru a identifica cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile de asemenea, mai inteligente. Soluții se găsesc însă tocmai aici apare problema cea mai mare, companiile fiind nevoite să descopere cele mai bune opțiuni care să se plieze pe modelele proprii de afaceri și să facă cele mai bune alegeri pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.
„Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea și bugetarea, arată raportul menționat. În același timp, profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni și proiecte de buget pe mai mulți ani. Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie” se arată în comunicatul PwC.
Tehnologiile inteligente precum chatbot, machine learning sau RPA pot oferi companiilor de asemenea, noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative în ramurile de activitate care se pretează la aceste infuzii tehnologice. Potrivit specialiștilor PwC, impactul poate fi unul chiar semnificativ, productivitatea proceselor individuale putând fi îmbunătățită cu 80% până la 100% prin intermediul tehnologiei.
E nevoie de asemenea și de oameni potriviți la locul potrivit, motiv pentru care se recomandă instruirea angajaților și adaptarea acestora atât profesional cât și tehnologic la noile cerințe, la piața modernă de muncă. „Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferența. Companiile trebuie să-și cunoască propriile puncte forte și să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor și tehnologiilor pentru a anticipa schimbările și a lua decizii în consecință”, conchid specialiștii PwC.
Potrivit unui studiu recent realizat de PwC și Grupul Brunswick la nivel global, 70 de procente din managerii intervievați cu ocazia acestuia au recunoscut faptul că folosesc inteligența artificială și soluții de automatizare pentru a identifica cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile de asemenea, mai inteligente. Soluții se găsesc însă tocmai aici apare problema cea mai mare, companiile fiind nevoite să descopere cele mai bune opțiuni care să se plieze pe modelele proprii de afaceri și să facă cele mai bune alegeri pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.
„Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea și bugetarea, arată raportul menționat. În același timp, profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni și proiecte de buget pe mai mulți ani. Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie” se arată în comunicatul PwC.
Tehnologiile inteligente precum chatbot, machine learning sau RPA pot oferi companiilor de asemenea, noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative în ramurile de activitate care se pretează la aceste infuzii tehnologice. Potrivit specialiștilor PwC, impactul poate fi unul chiar semnificativ, productivitatea proceselor individuale putând fi îmbunătățită cu 80% până la 100% prin intermediul tehnologiei.
E nevoie de asemenea și de oameni potriviți la locul potrivit, motiv pentru care se recomandă instruirea angajaților și adaptarea acestora atât profesional cât și tehnologic la noile cerințe, la piața modernă de muncă. „Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferența. Companiile trebuie să-și cunoască propriile puncte forte și să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor și tehnologiilor pentru a anticipa schimbările și a lua decizii în consecință”, conchid specialiștii PwC.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional