PwC: Automatizarea reprezintă nivelul următor al eficienței
Data publicarii: 07-01-2020 | EconomieMulte companii se află deja la a doua sau a treia generație succesivă de optimizare a costurilor și implicit de creștere a productivității, lucruri realizabile în mod special prin intermediul automatizării. Pârghiile pe care companiile le au la dispoziție în acest sens includ externalizarea unor procese, implementarea unor soluții ERP precum și rationalizarea portofoliului. S-au utilizat și vor continua să se utilizeze într-un procent din ce în ce mai mare tehnologii de ultimă generație precum Machine Learning, Inteligența Artificială sau Robotic Process Automation (RPA).
Potrivit unui studiu recent realizat de PwC și Grupul Brunswick la nivel global, 70 de procente din managerii intervievați cu ocazia acestuia au recunoscut faptul că folosesc inteligența artificială și soluții de automatizare pentru a identifica cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile de asemenea, mai inteligente. Soluții se găsesc însă tocmai aici apare problema cea mai mare, companiile fiind nevoite să descopere cele mai bune opțiuni care să se plieze pe modelele proprii de afaceri și să facă cele mai bune alegeri pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.
„Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea și bugetarea, arată raportul menționat. În același timp, profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni și proiecte de buget pe mai mulți ani. Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie” se arată în comunicatul PwC.
Tehnologiile inteligente precum chatbot, machine learning sau RPA pot oferi companiilor de asemenea, noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative în ramurile de activitate care se pretează la aceste infuzii tehnologice. Potrivit specialiștilor PwC, impactul poate fi unul chiar semnificativ, productivitatea proceselor individuale putând fi îmbunătățită cu 80% până la 100% prin intermediul tehnologiei.
E nevoie de asemenea și de oameni potriviți la locul potrivit, motiv pentru care se recomandă instruirea angajaților și adaptarea acestora atât profesional cât și tehnologic la noile cerințe, la piața modernă de muncă. „Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferența. Companiile trebuie să-și cunoască propriile puncte forte și să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor și tehnologiilor pentru a anticipa schimbările și a lua decizii în consecință”, conchid specialiștii PwC.
Potrivit unui studiu recent realizat de PwC și Grupul Brunswick la nivel global, 70 de procente din managerii intervievați cu ocazia acestuia au recunoscut faptul că folosesc inteligența artificială și soluții de automatizare pentru a identifica cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile de asemenea, mai inteligente. Soluții se găsesc însă tocmai aici apare problema cea mai mare, companiile fiind nevoite să descopere cele mai bune opțiuni care să se plieze pe modelele proprii de afaceri și să facă cele mai bune alegeri pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.
„Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea și bugetarea, arată raportul menționat. În același timp, profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni și proiecte de buget pe mai mulți ani. Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie” se arată în comunicatul PwC.
Tehnologiile inteligente precum chatbot, machine learning sau RPA pot oferi companiilor de asemenea, noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative în ramurile de activitate care se pretează la aceste infuzii tehnologice. Potrivit specialiștilor PwC, impactul poate fi unul chiar semnificativ, productivitatea proceselor individuale putând fi îmbunătățită cu 80% până la 100% prin intermediul tehnologiei.
E nevoie de asemenea și de oameni potriviți la locul potrivit, motiv pentru care se recomandă instruirea angajaților și adaptarea acestora atât profesional cât și tehnologic la noile cerințe, la piața modernă de muncă. „Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferența. Companiile trebuie să-și cunoască propriile puncte forte și să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor și tehnologiilor pentru a anticipa schimbările și a lua decizii în consecință”, conchid specialiștii PwC.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday